Informacje

435 zł (czesne)

Liczba wpłat: 10

200 zł

Opłata wpisowa

3

Liczba semestrów

Inne opcje:

– Istnieje możliwość wyboru płatności
semestralnej bądź jednorazowej
– Istnieje możliwość zmiany płatności
ze względu na dofinansowania

  • – 360 godzin zajęć (w tym 90h praktyk)
  • – kierunek kończy się egzaminem
Celem studiów jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do nauczania informatyki w szkole podstawowej i ponadpodstawowej oraz nadanie uprawnień do prowadzenia zajęć z informatyki jako kolejnego przedmiotu.

Uczestnik zdobędzie merytoryczną wiedzę z zakresu najważniejszych zagadnień informatyki, a także wiedzę i umiejętności z zakresu dydaktyki przedmiotu na poszczególnych etapach edukacji. Dzięki pogłębionej wiedzy teoretycznej i praktycznej uczestnik uzyska kompetencje do efektywnego przekazywania wiedzy z przedmiotu podczas zajęć szkolnych. Praktyki dydaktyczne pozwolą z kolei umocnić i wzbogacić umiejętności oraz kompetencje z zakresu praktycznej pracy dydaktycznej z uczniami w różnym wieku.

Promocje

Dla osób, które zapiszą się na studia przygotowaliśmy atrakcyjne zniżki w opłatach.

20% zniżki

w czesnym

  • dla studentów i absolwentów CB ANS od 2023 roku* **

0 zł opłaty

wpisowej zamiast 200 zł

  • dla absolwentów Collegium Balticum

10% zniżki

dla absolwentów Collegium Balticum w latach 2016-2022r

* promocje nie łączą się ze sobą
** nie dotyczy kierunków: IS, Ajurweda, Akademia Lidera Plus, Zarz.bezp. w org., Medyczny Trener
(te kierunki:  0 zł opłaty wpisowej i 10% zniżki w czesnym dla obecnych studentów SW, uczestników SP i absolwentów CB ANS)

zapisy na studia

Cele szczegółowe:

  • wprowadzenie, ugruntowanie i wzbogacanie wiedzy dotyczącej wybranych zagadnień z zakresu informatyki, korzystania z nowych mediów oraz ochrony przed cyberzagrożeniami
  • wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności związane z przekazywaniem wiedzy z zakresu informatyki, korzystania z nowych mediów oraz ochrony przed cyberzagrożeniami
  • wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności i kompetencje związane z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie dydaktycznym
  • wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności i kompetencje służące wspieraniu rozwoju wiedzy i umiejętności uczniów z zakresu nauczanego przedmiotu, wspieraniu rozwoju zainteresowań uczniów oraz ich gotowości do samodzielnego kontynuowania edukacji w przyszłości

Absolwent studiów podyplomowych po zrealizowaniu ww. przedmiotów osiągnie następujące efekty kształcenia:

w zakresie wiedzy

  • ma wiedzę z zakresu bazy danych, administrowania systemem Windows, sztucznej inteligencji
  • zna zasady ochrony własności intelektualnej
  • ma wiedzę z zakresu komunikacji społecznej, w tym komunikacji na linii nauczyciel – uczeń oraz nauczyciel – rodzic
  • zna platformy edukacyjne, programy użytkowe i systemy operacyjne, ma wiedzę z zakresu sieci komputerowej
  • zna narzędzia grafiki komputerowej i wizualizacji
  • ma wiedzę dotyczącą relacji między mediami a zjawiskami patologicznymi
  • zna sposób diagnozowania osiągnięć szkolnych w zakresie informatyki
  • zna sposoby upowszechniania wiedzy informatycznej
  • zna metodykę nauczania informatyki na poszczególnych etapach edukacji
  • rozumie znaczenie mediów jako środka dydaktycznego w edukacji szkolnej
  • zna sposoby stosowania urządzeń mobilnych
  • ma wiedzę z zakresu właściwej organizacji pracy z komputerem

w zakresie umiejętności

  • potrafi korzystać z bazy danych i systemu Windows
  • potrafi korzystać z urządzeń mobilnych w edukacji
  • potrafi korzystać z elementów sztucznej inteligencji w edukacji
  • potrafi stosować zasady prawa autorskiego w pracy dydaktycznej i w edukacji informatycznej
  • potrafi skutecznie, merytorycznie i w sposób zgodny z kulturą słowa komunikować się z uczniami, rodzicami, nauczycielami
  • potrafi budować w klasie atmosferę sprzyjającą zdobywaniu i rozwijaniu wiedzy informatycznej
  • potrafi wykorzystywać w pracy dydaktycznej i pedagogicznej platformy edukacyjne
  • potrafi wykorzystywać w pracy dydaktycznej i pedagogicznej programy użytkowe
  • potrafi wykorzystywać w pracy dydaktycznej i pedagogicznej systemy operacyjne
  • potrafi korzystać z programów do grafiki komputerowej i wizualizacji oraz przekazywać te umiejętności uczniom
  • potrafi korzystać z sieci komputerowej i telekomunikacji w sposób bezpieczny i skuteczny
  • potrafi wykorzystać wiedzę na temat relacji między mediami a zjawiskami patologicznymi w pracy edukacyjnej i pedagogicznej
  • potrafi projektować i realizować działania chroniące uczniów przed zjawiskami patologicznymi w mediach oraz przygotowujące uczniów do bezpiecznego korzystania z mediów, w tym z cyberprzestrzeni
  • potrafi diagnozować szkolne osiągnięcia uczniów w zakresie informatyki
  • potrafi wykorzystać w praktyce wiedzę na temat upowszechniania wiedzy informatycznej, a także samodzielnie projektować i prowadzić działania z tego zakresu
  • potrafi nauczać informatyki na poszczególnych etapach edukacyjnych zgodnie z zasadami metodyki, podstawą programową i potrzebami uczniów
  • potrafi korzystać z mediów jako jednego ze środków edukacyjnych
  • potrafi projektować i realizować, a także analizować i oceniać przeprowadzony przez siebie proces dydaktyczny z zakresu edukacji medialnej i technologii informacyjnej
  • potrafi organizować pracę z komputerem i w pracowni komputerowej zgodnie z zasadami BHP, ergonomii i w sposób zapewniający uczniom bezpieczeństwo

w zakresie kompetencji społecznych

  • jest świadom wartości wiedzy informatycznej w edukacji szkolnej i pozaszkolnej oraz odpowiedzialności spoczywającej na pedagogach rozwijających i promujących znajomość zagadnień z informatyki wśród dzieci i młodzieży
  • jest przygotowany do pracy samodzielnej i w grupie, z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi
  • jest świadom konieczności etycznego zachowania wobec wychowanków
  • jest przygotowany do realizowania koncepcji uczenia się przez całe życie

Szczegóły dotyczące studiów

Program studiów Informatyka

  • Bazy danych
  • Administrowanie systemami środowiska Windows
  • Elementy sztucznej inteligencji
  • Ochrona własności intelektualnych
  • Komunikacja społeczna
  • E-learning – platformy edukacyjne
  • Programy użytkowe
  • Systemy operacyjne
  • Grafika komputerowa i wizualizacja
  • Sieć komputerowa i telekomunikacja
  • Media a patologie: agresja, przemoc, manipulacja
  • Diagnoza osiągnięć szkolnych w zakresie informatyki
  • Metody i formy upowszechniania informatyki
  • Dydaktyka i metodyka nauczania informatyki na poszczególnych etapach edukacji
  • Media w katalogu środków dydaktycznych
  • Projektowanie procesu dydaktycznego w edukacji medialnej i technologii informacyjnej
  • Ergonomia i organizacja pracy w pracowni komputerowej
  • Zastosowanie urządzeń mobilnych
  • Praktyki

CZAS TRWANIA STUDIÓW:
• studia podyplomowe, 3 semestry – 360 h
• liczba godzin praktyki – 90

Zapisz się

Wymagania

WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE:

  • złożenie karty zgłoszeniowej (do pobrania ze strony www.cb.szczecin.pl)
  • złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów wyższych (potwierdzona z przedłożonym dokumentem)
  • dowód osobisty do wglądu
Zapisz się

Świadectwo

Absolwenci otrzymują, zgodnie ze wzorem ministerialnym, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Collegium Balticum – Akademii Nauk Stosowanych na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.

Zapisz się

Dokumenty do pobrania

  • Karta zgłoszenia
  • Ankieta rekrutacyjna

POBIERZ

Zapisz się

PODSTAWA PRAWNA:

Program studiów podyplomowych opracowano zgodnie z wytycznymi zawartymi w Ustawie z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2018, poz. 1668), w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 r. w sprawie studiów (Dz.U. 2018, poz. 1861 z późn. zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (załącznik nr 1, Standard kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela).

Skip to content