Informacje

362,50 zł (czesne)

Liczba wpłat: 12

200 zł

Opłata wpisowa

3

Liczba semestrów

Inne opcje:

– Istnieje możliwość wyboru płatności
semestralnej bądź jednorazowej
– Istnieje możliwość zmiany płatności
ze względu na dofinansowania

  • – 360 godzin zajęć (w tym 90h praktyk)
  • – kierunek kończy się egzaminem
Celem studiów Edukacja dla bezpieczeństwa jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do nauczania przedmiotu edukacja dla bezpieczeństwa oraz zajęć z zakresu szeroko rozumianego bezpieczeństwa powszechnego i zarządzania kryzysowego w szkole podstawowej i ponadpodstawowej, oraz nadanie uprawnień do prowadzenia zajęć z kolejnego przedmiotu.

Uczestnik zdobędzie merytoryczną wiedzę z zakresu najważniejszych zagadnień dotyczących edukacji dla bezpieczeństwa, z zasadami powszechnej samoobrony i obrony cywilnej, ze strukturą obronną państwa oraz zasadami przygotowania się do sytuacji zagrożenia, a także zdobędzie wiedzę i umiejętności z zakresu dydaktyki przedmiotu na poszczególnych etapach edukacji. Dzięki pogłębionej wiedzy teoretycznej i praktycznej uczestnik uzyska kompetencje do efektywnego przekazywania wiedzy z przedmiotu podczas zajęć szkolnych. Praktyki dydaktyczne pozwolą z kolei umocnić i wzbogacić umiejętności oraz kompetencje z zakresu praktycznej pracy dydaktycznej z uczniami w różnym wieku.

Promocje

Dla osób, które zapiszą się na studia przygotowaliśmy atrakcyjne zniżki w opłatach.

20% zniżki

w czesnym

  • dla studentów i absolwentów CB ANS od 2023 roku* **

0 zł opłaty

wpisowej zamiast 200 zł

  • dla absolwentów Collegium Balticum

10% zniżki

dla absolwentów Collegium Balticum w latach 2016-2022r

* promocje nie łączą się ze sobą
** nie dotyczy kierunków: IS, Ajurweda, Akademia Lidera Plus, Zarz.bezp. w org., Medyczny Trener
(te kierunki:  0 zł opłaty wpisowej i 10% zniżki w czesnym dla obecnych studentów SW, uczestników SP i absolwentów CB ANS)

zapisy na studia

Cele szczegółowe:

  • wprowadzenie, ugruntowanie i wzbogacanie wiedzy dotyczącej wybranych zagadnień z zakresu edukacji dla bezpieczeństwa i bezpieczeństwa powszechnego
  • wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności związane z przekazywaniem wiedzy z zakresu edukacji dla bezpieczeństwa i bezpieczeństwa powszechnego
  • wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności i kompetencje związane z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie dydaktycznym
  • wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności i kompetencje służące wspieraniu rozwoju wiedzy i umiejętności uczniów z zakresu nauczanego przedmiotu, wspieraniu rozwoju zainteresowań uczniów oraz ich gotowości do samodzielnego kontynuowania edukacji w przyszłości

Absolwent studiów podyplomowych po zrealizowaniu ww. przedmiotów osiągnie następujące efekty kształcenia:

w zakresie wiedzy

  • ma wybrane punkty z zakresu bezpieczeństwa publicznego i indywidualnego, sposoby ostrzegania przed zagrożeniami i alarmowania
  • zna wybrane zagrożenia pojawiające się w czasach pokoju i w czasach wojny
  • zna wybrane zagadnienia z zakresu obronności i sił zbrojnych RP
  • zna sposoby zarządzania w sytuacjach kryzysowych, w tym również psychologiczne aspekty postępowania w momentach kryzysu i zagrożeń
  • zna i rozumie prawne aspekty zarządzania bezpieczeństwem
  • zna wybrane zjawiska, takie jak promieniowanie jądrowe czy substancje toksyczne, związane z nimi niebezpieczeństwa i sposoby właściwego postępowania
  • zna zasady skutecznej komunikacji interpersonalnej oraz pracy z grupą
  • zna zasady pierwszej pomocy i ratownictwa
  • zna sposoby zarządzania informacją
  • zna sposoby ochrony obywateli
  • zna podstawę programową i metodykę przedmiotu edukacja dla bezpieczeństwa, a także rozumie specyfikę pracy nauczyciela tego przedmiotu
  • zna zasady wykorzystania it na zajęciach z edukacji dla bezpieczeństwa
  • zna sposoby projektowania działań edukacyjnych z zakresu bezpieczeństwa i współpracy z innymi instytucjami edukacyjnymi w tym obszarze

w zakresie umiejętności

  • potrafi objaśniać wybrane zagadnienia z zakresu bezpieczeństwa publicznego i bezpieczeństwa indywidualnego
  • potrafi wskazywać prawidłowe sposoby ostrzegania przed wybranymi zagrożeniami i alarmowania o nich
  • potrafi wskazać i objaśnić wybrane zagrożenia pojawiające się w kraju podczas pokoju i podczas wojny, przedstawić ich rozmaite przyczyny oraz wpływ na życie obywateli
  • potrafi objaśniać wybrane zagadnienia z zakresu obronności RP
  • potrafi objaśniać wybrane zagadnienia z zakresu sił zbrojnych RP
  • potrafi właściwie postępować i zarządzać w sytuacjach kryzysowych, a także przekazać wiedzę o tym postępowaniu innym osobom
  • potrafi wykorzystać aspekty psychologiczne podczas zarządzania w sytuacjach kryzysowych
  • potrafi dostosować zarządzanie bezpieczeństwem do prawnych aspektów z nim związanych
  • potrafi się skutecznie komunikować
  • potrafi pracować z grupą
  • potrafi zarządzać informacją
  • potrafi udzielić pierwszej pomocy lub innej formy pomocy medycznej osobom rannym i poszkodowanym
  • potrafi wykorzystać w praktyce i przekazać wiedzę z zakresu sposobów ochrony obywateli
  • potrafi przedstawić wybrane zjawiska, takie jak promieniowanie jądrowe czy substancje toksyczne, związane z nimi niebezpieczeństwa i sposoby właściwego postępowania
  • potrafi wykorzystywać narzędzia IT na zajęciach z edukacji dla bezpieczeństwa
  • potrafi projektować działania edukacyjne z zakresu bezpieczeństwa dla uczniów na wybranych etapach kształcenia
  • potrafi współpracować z instytucjami edukacyjnymi w obszarze bezpieczeństwa w celu wzbogacania i rozwijania własnej działalności dydaktycznej
  • potrafi budować programy zajęć z edukacji dla bezpieczeństwa zgodnie z wymogami podstawy programowej
  • potrafi wykorzystać w praktyce dydaktycznej metodykę przedmiotu edukacja dla bezpieczeństwa
  • potrafi wykonywać swoje zadania dydaktyczne i pedagogiczne zgodnie ze specyfiką pracy nauczyciela przedmiotu edukacja dla bezpieczeństwa

w zakresie kompetencji społecznych

  • jest świadom wagi przekazywanej wiedzy, odpowiedzialności za udostępniane informacje oraz konieczności merytorycznego i rzetelnego wprowadzania odbiorców w zagadnienia dotyczące edukacji dla bezpieczeństwa
  • jest przygotowany do pracy samodzielnej i w grupie, z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi
  • jest świadom konieczności etycznego zachowania wobec wychowanków
  • jest przygotowany do realizowania koncepcji uczenia się przez całe życie

Szczegóły dotyczące studiów Edukacja dla bezpieczeństwa

Program studiów

PROGRAM STUDIÓW OBEJMUJE ZAGADNIENIA:
  • Psychologiczne podstawy działania w sytuacjach kryzysowych
  • Promieniowanie jądrowe i jego skutki
  • Bezpieczeństwo publiczne i jego ochrona
  • Prawne aspekty zarządzania bezpieczeństwem
  • Wprowadzenie do bezpieczeństwa
  • Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych
  • Siły zbrojne Rzeczpospolitej Polskiej
  • Zagrożenia czasu wojny
  • Zagrożenia czasu pokoju
  • Struktura obronności Państwa
  • Bezpieczeństwo indywidualne i jego ochrona
  • Dydaktyka i metodyka nauczania edukacji dla bezpieczeństwa na poszczególnych etapach edukacji
  • Podstawa programowa
  • Metodyka pracy z grupą
  • Komunikacja interpersonalna
  • Projektowanie działań edukacyjnych w zakresie bezpieczeństwa na poszczególnych poziomach edukacyjnych
  • Substancje toksyczne – oznakowanie i zabezpieczenia
  • Zastosowanie IT na lekcjach edukacji dla bezpieczeństwa
  • Ochrona ludności i ochrona cywilna
  • Specyfika pracy nauczyciela edukacji dla bezpieczeństwa
  • Zarządzanie informacją
  • Pierwsza pomoc poszkodowanym w sytuacjach zagrożeń i nieszczęśliwych wypadków
  • Ostrzeganie o zagrożeniach i alarmowanie
  • Współpraca z instytucjami edukacyjnymi w obszarze bezpieczeństwa
  • Podstawy ratownictwa sanitarnego i medycznego
  • Praktyki

CZAS TRWANIA STUDIÓW:
• studia podyplomowe, 3 semestry – 360 h
• liczba godzin praktyki – 90 h

Zapisz się

Wymagania

WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE:

  • złożenie karty zgłoszeniowej (do pobrania ze strony www.cb.szczecin.pl)
  • złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów wyższych (potwierdzona z przedłożonym dokumentem)
  • dowód osobisty do wglądu
Zapisz się

Świadectwo

Absolwenci otrzymują, zgodnie ze wzorem ministerialnym, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Collegium Balticum – Akademii Nauk Stosowanych na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.

Zapisz się

Dokumenty do pobrania

  • Karta zgłoszenia
  • Ankieta rekrutacyjna

POBIERZ

Zapisz się

PODSTAWA PRAWNA:

Program studiów podyplomowych opracowano zgodnie z wytycznymi zawartymi w Ustawie z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2018, poz. 1668), w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 r. w sprawie studiów (Dz.U. 2018, poz. 1861 z późn. zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (załącznik nr 1, Standard kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela).