Informacje

300 zł (czesne)

Liczba wpłat: 10

200 zł

Opłata wpisowa

3

liczba semestrów

Inne opcje:

– Istnieje możliwość wyboru płatności
semestralnej bądź jednorazowej
– Istnieje możliwość zmiany płatności
ze względu na dofinansowania

  • – 360 godzin zajęć (w tym 90h praktyk)
  • – kierunek kończy się egzaminem
Studia podyplomowe – Etyka dla nauczycieli powstały jako odpowiedź na planowane przez ministerstwo wprowadzenie jako obowiązkowych lekcji etyki w szkole. Celem studiów jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do nauczania etyki na wszystkich poziomach edukacji szkolnej oraz nadanie uprawnień do prowadzenia zajęć z etyki jako kolejnego przedmiotu.

Program studiów podyplomowych z etyki gwarantuje dogłębne poznanie tych dziedzin oraz umożliwiaj kwalifikacje do prowadzenia zajęć dydaktycznych z tego przedmiotu. To doskonała propozycja dla osób zainteresowanych poszerzeniem swoich kwalifikacji zawodowych oraz wzbogaceniem warsztatu nauczycielskiego.

Uczestnik zdobędzie merytoryczną wiedzę z zakresu najważniejszych zagadnień etyki, a także wiedzę i umiejętności z zakresu dydaktyki przedmiotu na poszczególnych etapach edukacyjnych. Dzięki pogłębionej wiedzy teoretycznej i praktycznej uczestnik uzyska kompetencje do efektywnego przekazywania wiedzy z etyki podczas zajęć szkolnych. Praktyki dydaktyczne pozwolą z kolei umocnić i wzbogacić umiejętności oraz kompetencje z zakresu praktycznej pracy dydaktycznej na lekcjach etyki z uczniami w różnym wieku.

Promocje

Dla osób, które zapiszą się na studia przygotowaliśmy atrakcyjne zniżki w opłatach.

20% zniżki

w czesnym

  • dla studentów i absolwentów CB ANS od 2023 roku* **

0 zł opłaty

wpisowej zamiast 200 zł

  • dla absolwentów Collegium Balticum

10% zniżki

dla absolwentów Collegium Balticum w latach 2016-2022r

* promocje nie łączą się ze sobą
** nie dotyczy kierunków: IS, Ajurweda, Akademia Lidera Plus, Zarz.bezp. w org., Medyczny Trener
(te kierunki:  0 zł opłaty wpisowej i 10% zniżki w czesnym dla obecnych studentów SW, uczestników SP i absolwentów CB ANS)

zapisy na studia

Cele szczegółowe:

Absolwent studiów podyplomowych po zrealizowaniu ww. przedmiotów osiągnie następujące efekty kształcenia:

w zakresie wiedzy

  • zna historię etyki, wybrane problemy, koncepcje i pojęcia
  • ma wiedzę z zakresu etyki stosowanej, metaetyki, bioetyki, psychologii moralności
  • zna i rozumie kulturowe i antropologiczne aspekty etyki, praktyczne aspekty aksjologii
  • zna i rozumie sztukę dyskusji i argumentacji oraz związane z tym zasady i narzędzia
  • zna i rozumie zagadnienia etyczne z zakresu: człowiek wobec innych ludzi i wobec siebie, człowiek wobec przyrody i wobec świata ludzkich wytworów, zagadnienia etyczne nowych technologii
  • ma wiedzę dotyczącą etyki wobec przemian społecznych, ekonomicznych i kulturowych XXI wieku
  • zna metodykę nauczania etyki w szkole
  • zna i rozumie sposoby wykorzystywania nowych technologii na lekcjach etyki
  • zna i rozumie sposoby realizacji projektów edukacyjnych z zakresu etyki oraz prowadzenia „trudnych rozmów” na tematy z zakresu etyki
  • zna i rozumie miejsce etyki w środowisku szkolnym i w środowisku ucznia oraz rolę edukacji etycznej we współczesnej edukacji szkolnej
  • zna metody aktywizujące wykorzystywane na lekcjach etyki
  • zna sposoby diagnozowania osiągnięć szkolnych w zakresie etyki
  • zna i rozumie kompetencje kluczowe w nauczaniu etyki
Zapisz się

w zakresie umiejętności

  • potrafi wykorzystać w praktyce dydaktycznej wiedzę z zakresu etyki, a także potrafi przekazywać tę wiedzę w sposób przystępny, skuteczny i zgodny z podstawą programową
  • potrafi prowadzić dyskusję i argumentować, a także przekazywać nauczać właściwego sposobu prowadzenia dyskusji i argumentowania
  • potrafi wskazać i omówić etyczne aspekty zagadnienia człowieka wobec innych ludzi i wobec siebie, wobec przyrody i wobec świata ludzkich wytworów oraz wskazać i omówić zagadnienia etyczne nowych technologii
  • potrafi wskazać i omówić zagadnienia dotyczące etyki wobec przemian społecznych, ekonomicznych i kulturowych XXI wieku. Potrafi zachęcić uczniów do samodzielnego poszukiwania, analizowania i omawiania związanych z tym zagadnieniem problemów i wyzwań
  • potrafi nauczać etyki zgodnie z metodyką nauczania tych przedmiotów
  • potrafi zaplanować, przeprowadzić i poddać ewaluacji projekty edukacyjne na lekcjach etyki
  • potrafi wykorzystać nowe technologie i TIK w nauczaniu etyki
  • potrafi zachęcić uczniów do zapoznawania się z zagadnieniami etycznymi, wspólnego i samodzielnego analizowania ich, do dostrzegania problematyki etycznej w otaczającym ich świecie
  • potrafi wskazać uczniom istnienie i rolę etyki w środowisku szkolnym i w środowisku rówieśników
  • potrafi aktywizować uczniów na lekcjach etyki
  • potrafi diagnozować osiągnięcia uczniów w zakresie etyki
  • potrafi wykorzystać kompetencje kluczowe na lekcjach etyki
  • potrafi dostrzec i ocenić własne kompetencje kluczowe w zakresie uczenia etyki oraz związane z tym braki, zaplanować rozwój swoich kompetencji kluczowych oraz je pogłębiać, uzupełniać i doskonalić
  • potrafi poruszać „trudne tematy” na lekcjach etyki w sposób interesujący, etyczny, zachęcający uczniów do refleksji i dyskusji
  • potrafi realizować edukację etyczną we współczesnej edukacji szkolnej z uwzględnieniem przemian zachodzących w dzisiejszym świecie, potrzeb i możliwości uczniów oraz roli etyki w wychowaniu i edukacji
  • potrafi komunikować się w sposób efektywny, etyczny, przystępny; potrafi za pomocą komunikacji stworzyć pozytywną atmosferę na lekcjach i w otoczeniu szkolnym
Zapisz się

w zakresie kompetencji społecznych

  • jest świadom wartości etyki w edukacji szkolnej i pozaszkolnej oraz odpowiedzialności spoczywającej na pedagogach rozwijających i promujących wiedzę z zakresu etyki i stosowanie etyki w życiu codziennym
  • jest przygotowany do pracy samodzielnej i w grupie, z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi
  • jest świadom konieczności etycznego zachowania wobec wychowanków
  • jest przygotowany do realizowania koncepcji uczenia się przez całe życie
Zapisz się

Wykładowcy na kierunku z Etyki

Andrzej Staroń

prorektor ds. kadry Collegium Balticum ANS, jak sam o sobie mówi: ukończył kiedyś studia filozoficzne na Uniwersytecie Wrocławskim. Adiunkt i prorektor ds. kadry i rozwoju SSW Collegium Balticum. W wolnych chwilach dłubie w drewnie i chodzi po lesie.

Andrzej Staroń

Aleksandra Żukrowska

rektor senior Collegium Balticum ANS, absolwentka psychologii w specjalnościach psychologia kliniczna i psychologia społeczna. Mając 26 lat obroniła doktorat z filozofii i uzyskała tytuł doktora habilitowanego w zakresie filozofii i socjologii – teorii poznania. Interesuje się problemami kształtowania ludzkiej wiedzy – indywidualnej i społecznej, tym, jak ludzie funkcjonują w kulturze oraz związkami między edukacją i kulturą. Nie potrafi żyć bez czytania książek, prawdziwie odpoczywa przy dobrych kryminałach, ale i oglądaniu seriali.

Aleksandra Żukrowska

Mirosław Zając

Wykładowca Collegium Balticum ANS, absolwent studiów filozoficznych na Uniwersytecie Jagiellońskim. Ceniony przez studentów wykładowca przedmiotów z zakresu filozofii i nauk społecznych. Jako filozof zaleca postawę Davida Hume’a: świat jest zagadkowy i niewytłumaczalny. Znawca i miłośnik muzyki poważnej: klasycznej i współczesnej.

Mirosław

Patryk Borowiak

dr hab. nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa, autor kilkudziesięciu publikacji, trzech książek autorskich, jednej współautorskiej, redaktor tomów zbiorowych, pracownik Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Collegium Balticum Akademii Nauk Stosowanych w Szczecinie. Zagadnienia naukowe skupia wokół szeroko pojętej komunikacji. Wykłada na polonistyce, slawistyce, pedagogice i innych pokrewnych kierunkach studiów.

Patryk Borowiak

Paweł Szulc

historyk; pracownik Oddziałowego Biura Badań Historycznych IPN w Szczecinie; zainteresowania badawcze obracają się wokół systemu propagandy PRL, a także działań mediów i dziennikarzy w tym okresie.

Paweł Szulc

cb

Koordynator studiów podyplomowych

Magdalena Woszczyńska

Szczegóły dotyczące studiów:

Program studiów

  • Wprowadzenie do etyki
  • Historia etyki
  • Etyka stosowana
  • Metaetyka
  • Bioetyka
  • Psychologia moralności
  • Kulturowe i antropologiczne aspekty etyki
  • Aksjologia: aspekty praktyczne
  • Sztuka dyskusji i argumentacji
  • Człowiek wobec innych ludzi i wobec siebie – aspekty etyczne
  • Człowiek wobec przyrody i wobec świata ludzkich wytworów – aspekty etyczne
  • Zagadnienia etyczne nowych technologii
  • Etyka wobec przemian społecznych, ekonomicznych i kulturowych XXI wieku
  • Metodyka nauczania etyki w szkole
  • Projekty edukacyjne na lekcjach etyki
  • Wykorzystanie nowych technologii i TIK w nauczaniu etyki
  • Etyka w środowisku szkolnym i w środowisku ucznia
  • Metody aktywizujące na lekcjach etyki
  • Diagnoza osiągnięć szkolnych w zakresie etyki
  • Kompetencje kluczowe w nauczaniu etyki
  • „Trudne tematy” na lekcjach etyki: warsztat dydaktyka
  • Edukacja etyczna we współczesnej edukacji szkolnej
  • Praktyki

CZAS TRWANIA STUDIÓW:

  • studia podyplomowe, 3 semestry – 360 h
  • liczba godzin praktyki – 90 h

Wymagania

WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE:

  • złożenie karty zgłoszeniowej (do pobrania ze strony www.cb.szczecin.pl)
  • złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów wyższych (potwierdzona z przedłożonym dokumentem)
  • dowód osobisty do wglądu

Świadectwo

Absolwenci otrzymują, zgodnie ze wzorem ministerialnym, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Collegium Balticum – Akademii Nauk Stosowanych na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.

Dokumenty do pobrania

  • Karta zgłoszenia
  • Ankieta rekrutacyjna

POBIERZ

PODSTAWA PRAWNA:

Program studiów podyplomowych opracowano zgodnie z wytycznymi zawartymi w Ustawie z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2018, poz. 1668), w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 r. w sprawie studiów (Dz.U. 2018, poz. 1861 z późn. zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (załącznik nr 1, Standard kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela).

Skip to content