Obecnie rynek pracy w Polsce nastawiony jest na zatrudnianie wysoce wykwalikowanych specjalistów. Z tego względu uczelnie wyższe oferują studentom nie tylko rozwój o charakterze ogólnym, lecz także różne specjalności do wyboru. Poruszają one bardziej szczegółowo wybrane aspekty tematyczne związane z danym kierunkiem. Jeśli interesujesz się psychologią w biznesie, zobacz, dzięki jakim specjalnościom możesz rozwinąć swoją ścieżkę kariery w tej dziedzinie.
Psychologia w biznesie – co to za kierunek?
Jak sama nazwa wskazuje, psychologia w biznesie to kierunek bazujący na elementach psychologii oraz biznesu. Skupia w sobie schematy opisujące sprawne funkcjonowanie w przestrzeni biznesowej związanej z zarządzaniem nie tylko jednostkowymi pracownikami, lecz także całymi zespołami w obrębie danej instytucji. Ponadto studenci tego kierunku kształcą się w dziedzinie pozyskiwania konsumentów, budowania strategii biznesowych, prowadzenia szkoleń, negocjacji i opracowywania oraz wdrażania w życie strategii firmy, korzystając przy tym z warsztatu, a także narzędzi psychologicznych.
Z tego względu psychologia w biznesie to kierunek łączący w sobie specjalistyczną wiedzę oraz praktyczne umiejętności. Jeśli zależy Ci na jeszcze większym pogłębieniu i rozszerzeniu Twoich kompetencji, zastanów się nad wyborem specjalności realizowanych w zakresie psychologii w biznesie. Na Akademii Nauk Stosowanych Collegium Balticum masz do wyboru aż dwie – projektowanie doświadczeń klientów oraz negocjacje i mediacje w biznesie. Zobacz, czym odznacza się każda z nich, a także co sprawia, że dzięki nim Twoja ścieżka kariery będzie niebanalna oraz wielowymiarowa.
Specjalność projektowanie doświadczeń klientów – dla kogo?
Nie od dziś wiadomo, że biznes, psychologia oraz marketing i PR idą ze sobą w parze. Dlatego w zakresie psychologii w biznesie powstała specjalność projektowanie doświadczeń klientów. Jeżeli interesujesz się powyższymi dziedzinami oraz uważasz, że świat reklamy, sprzedaży oraz budowania marki danej organizacji nie jest Ci obcy i czujesz się w nim, jak ryba w wodzie, ta specjalność jest zdecydowanie skrojona pod Ciebie!
Specjalność projektowanie doświadczeń klientów – na czym polega?
Dzięki specjalności projektowanie doświadczeń klientów zgłębisz wiedzę z zakresu psychologii reklamy, badań rynku, zachowań konsumenckich, budowania marki organizacji, public relations, zarządzania marką i sprzedażą, pracy z emocjami oraz konfliktem. Co to dla Ciebie dokładnie oznacza? Staniesz się specjalistą od zachowań ludzkich w przestrzeni konsumenckiej oraz poznasz problemy, możliwości, wyzwania i zagrożenia, z jakimi mierzy się biznes nie tylko podczas przygotowywania, lecz także oferowania danego produktu lub usługi.
Brzmi ciekawie? To nie wszystko! Wejdziesz w posiadanie narzędzi do pracy z obszaru zarówno rozpoznawania, jak i analizowania zachowań konsumenckich. Zyskasz umiejętności wpływania na nie z zachowaniem poszanowania zasad etyki oraz unikania manipulacji. Staniesz się specjalistą od wspierania firm i organizacji w budowaniu przekazów, które będą dla konsumenta atrakcyjne, a jednocześnie wystrzegania się przekazów, wpływających destrukcyjnie na postrzeganie przez klienta produktu bądź usługi oraz samej firmy czy organizacji.
Specjalność projektowanie doświadczeń klientów – jaka praca potem?
Jeżeli wybierzesz ścieżkę kariery z zakresu projektowania doświadczeń klientów, otworzą się przed Tobą drzwi do agencji reklamowych, zajmujących się PR-em, konsultingowych oraz agencji pracy. Możesz także pracować w małych i średnich przedsiębiorstwach, korporacjach, organizacjach oraz instytucjach nastawionych na bezpośredni kontakt z klientem. Swoich sił możesz spróbować również w biurach obsługi, firmach doradczych i szkoleniowych, a także mediach oraz organizacjach pozarządowych. Wartym do rozważenia pomysłem jest też otwarcie własnej działalności!
Jako absolwent psychologii w biznesie z ukończoną specjalnością projektowanie doświadczeń klientów, możesz ubiegać się o stanowiska związane z marketingiem, reklamą, promocją, public relations, zarządzaniem projektami, sprzedażą lub bezpośrednią sprzedażą, opracowywaniem, budowaniem i wdrażaniem strategii firmy oraz o stanowiska o charakterze samodzielnym, zespołowym, a także kierowniczym, jako członek zespołu, lider zespołu, manager i konsultant.
Ponadto nabyta przez Ciebie wiedza oraz umiejętności umożliwią Ci prowadzenie szkoleń z zakresu psychologicznych i ekonomicznych aspektów zachowań konsumenckich dla pracowników, zespołów, liderów oraz firm. Lista możliwości jest naprawdę długa, dlatego psychologia w biznesie to bez wątpienia kierunek dający Ci wiele opcji realizacji zawodowej.
Specjalność negocjacje i mediacje w biznesie – dla kogo?
Jeśli termin „negocjacje” oraz „mediacja” nie są Ci obce, koniecznie zainteresuj się tą specjalnością! Jaką rolę grają te dwie nazwy w przestrzeni biznesowej? Bez wątpienia są jej stałą częścią, gdyż współczesny biznes coraz częściej sięga podczas negocjacji po elementy mediacji, a także wykorzystuje same mediacje do rozwiązywania różnych sytuacji konfliktowym na linii firma – klient, przełożony – pracownik, pracownik – pracownik. Ponadto jeśli komunikację interpersonalną, PR oraz przywództwo masz we krwi, a tego rodzaju tematyka jest przedmiotem Twoich zainteresowań, możesz mieć pewność, że specjalność negocjacje i mediacje w biznesie to właśnie to, czego szukasz!
Specjalność negocjacje i mediacje w biznesie – na czym polega?
Wybierając specjalność negocjacje i mediacje w biznesie w zakresie psychologii w biznesie, możesz mieć pewność, że zdobędziesz wykwalifikowaną wiedzę w obszarze psychologii zachowań międzyludzkich, procesu negocjacji (w tym taktyk i błędów negocjacyjnych), a także pogłębione umiejętności z zakresu mediacji (w tym koncepcji porozumienia bez przemocy, warsztatu pracy mediatora, pracy z emocjami i motywacją). Ponadto opanujesz w pełni zasady komunikacji interpersonalnej, prezentacji, pracy ze stresem i konfliktem, psychologii wpływu społecznego oraz związanych z tym zagrożeń manipulacją.
Jako specjalista, wejdziesz w posiadanie narzędzi do pracy z obszaru rozpoznawania i analizowania sytuacji konfliktowych, wpływania na zachowania innych ludzi przy jednoczesnym poszanowaniu zasad etyki i unikaniu manipulacji, wspierania firm oraz organizacji w budowaniu relacji, a także konstruktywnym rozwiązywaniu konfliktów z partnerami oraz klientami. Twój profil pracownika z pewnością wzbogacą również narzędzia związane z przywództwem, które niejednokrotnie wykorzystasz w praktyce.
Czym będziesz się wyróżniać spośród rywali na rynku pracy? Nabytymi dzięki tej specjalności umiejętnościami współpracy z osobami z różnych środowisk oraz z ekspertami wspierającymi środowisko biznesowe. Wszystko to dzięki możliwości zrealizowania w ramach studiów rozszerzającego kwalifikacje kursu zawodowego mediatora i zdobyć certyfikat uprawniający m.in. do prowadzenia mediacji gospodarczych. Pozwoli Ci to nie tylko zaoszczędzić pieniądze, które pochłonąłby samodzielnie wykupiony kurs, lecz także czas przeznaczony na jego wykonanie.
To nie koniec! Dzięki temu, że Akademia Nauk Stosowanych Collegium Balticum współpracuje z instytucjami zajmującymi się biznesem i działaniami z zakresu psychologii, odbędziesz wartościowe praktyki w placówkach, z którymi być może zechcesz związać się zawodowo po ukończeniu studiów.
Wybierając specjalność negocjacje i mediacje w biznesie, przygotuj się na multum możliwości poprowadzenia swojej ścieżki kariery. Co powiesz np. na pracę w małych i średnich przedsiębiorstwach, korporacjach, firmach, instytucjach oraz organizacjach, a także w punktach obsługi klienta? To dopiero początek przykładów miejsc, do których możesz złożyć CV po ukończeniu tej specjalności! Z pewnością godne uwagi są działy personalne, firmy doradcze i szkoleniowe, agencje pracy, firmy rekrutacyjne, media oraz organizacje pozarządowe. Naprawdę jest w czym wybierać!
Zastanawiasz się, na jakie konkretnie stanowiska możesz aplikować? Śmiało zgłoś się wszędzie tam, gdzie specyfika pracy opiera się na bezpośrednim kontakcie z klientem lub partnerem biznesowym. Zdecydowanie możesz spróbować swoich sił również na stanowiskach związanych z opracowywaniem i wdrażaniem strategii zapobiegających konfliktom oraz kryzysom lub takich, które je zwalczają. Jako absolwent psychologii w biznesie o specjalności negocjacje i mediacje z pewnością sprawdzisz się również jako pracownik ukierunkowany na dbanie o relacje wewnątrz firmy i z jej zewnętrznym otoczeniem.
Co więcej, dzięki zdobytym na tych studiach umiejętnością i kompetencjom będziesz w stanie podejmować, prowadzić oraz ewaluować procesy negocjacyjne oraz mediacyjne na linii firma – klient, pracownik firmy – pracownik firmy, pracownik firmy – przełożony, zespół firmy – kierownik, menager, przełożony.
Nie masz wątpliwości, że psychologia w biznesie studia są dla Ciebie? W takim razie zostań studentem Akademii Nauk Stosowanych Collegium Balticum już dziś!
Psychologia w biznesie – studia Akademii Nauk Stosowanych Collegium Balticum
Akademia Nauk Stosowanych Collegium Balticum czeka na Ciebie! Z nami zostaniesz specjalistą w dziedzinie psychologii w biznesie! Studiuj na naszej uczelni, a uzyskasz możliwość współpracy z doświadczonymi wykładowcami w życzliwej atmosferze, która bez wątpienia sprzyja rozwojowi i pozyskiwaniu wiedzy. Poznasz tajniki sprawnego funkcjonowania w przestrzeni biznesowej związanej z zarządzaniem jednostkowymi pracownikami oraz całymi zespołami w obrębie danej instytucji. Ponadto nauczysz się pozyskiwać konsumentów, budować strategie biznesowe, prowadzić szkolenia.
To nie wszystko! Dzięki współpracy Akademii Nauk Stosowanych Collegium Balticum z firmą szkoleniową oferującą certyfikację Belbin, masz możliwość uzyskania certyfikatu dedykowanego przyszłym trenerom, coachom i specjalistom działów HR. Zapewniamy także swoim studentom podwyższenie kwalifikacji, oferując aż 2 specjalności do podjęcia w toku nauczania – projektowanie doświadczeń klientów oraz negocjacje i mediacje w biznesie. Trudno nie skorzystać z tak dobrej oferty!