Indywidualna Organizacja Studiów – organizacja toku studiów ustalana dla studenta za zgodą menadżera kierunku na okres jednego semestru, z możliwością przedłużenia.
1. ) Zgoda na IOS może być udzielona:
- Studentom wybitnie uzdolnionym i osiągającym bardzo dobre wyniki w nauce,
- Studentkom w ciąży,
- Studiującym rodzicom samotnie wychowującym dzieci,
- Studentom posiadającym orzeczenie o stopniu niepełnosprawności,
- Studiującym drugi kierunek,
- Dotkniętych chorobą przewlekłą, potwierdzoną odpowiednią opinią lekarską,
- Studentom opiekującym się obłożnie chorym członkiem najbliższej rodziny, którym nie może opiekować się inna osoba,
- Studentom skierowanym na studia w innej uczelni lub instytucji krajowej
i zagranicznej, - Studentom oddelegowanym przez zakład pracy poza miejsce pobytu,
- Studentom dokumentującym uzasadnione przypadki inne niż wymienione w pkt.
a) – h), w tym związane ze zdarzeniami losowymi, - Studentom, którzy są członkami sportowej kadry narodowej, rezerwy kadry narodowej lub kadry uniwersyteckiej – bez względu na przynależność klubową.
2.) Studentce w ciąży przysługuje prawo do:
- odbywania studiów na określonym kierunku i poziomie według indywidualnej organizacji studiów do czasu ich ukończenia;
- urlopu od zajęć na okres do końca semestru, w którym urodziła dziecko,
- urlopu od zajęć z możliwością przystąpienia do weryfikacji uzyskanych efektów uczenia się określonych w programie studiów w okresie do końca semestru, w którym urodziła dziecko,
- dodatkowych przerw w trakcie zajęć, jeżeli karmi piersią.
3.) Studentowi będącemu rodzicem przysługuje prawo do:
- odbywania studiów na określonym kierunku i poziomie według indywidualnej organizacji studiów do czasu ich ukończenia;
- urlopu od zajęć na okres jednego roku od dnia urodzenia dziecka, przy czym koniec urlopu następuje z końcem semestru, na którym udzielono urlopu.
4.) Warunki odbywania studiów według IOS określa § 32 ust. 2 – 10 Regulaminu studiów.
5.) Uczelnia zapewnia studentom w trakcie zdobywania wiedzy na wybranym kierunku studiów rozwijanie własnych zainteresowań naukowych i zawodowych, możliwość korzystania z dobrze wyposażonych pomieszczeń oraz pomocy dydaktycznych, urządzeń
i środków Uczelni, również poza godzinami zajęć dydaktycznych. Infrastruktura dydaktyczna zapewnia warunki do osiągania zakładanych efektów uczenia się,
a studentom ze szczególnymi uzdolnieniami z tego zakresu do rozwijania zainteresowań.
6.) Studentom zapewnia się pomoc nauczycieli akademickich i innych pracowników
w sprawach związanych z realizacją programu studiów poprzez konsultacje prowadzone przez wszystkich nauczycieli w czasie dyżurów bezpośrednio przed lub po zajęciach dydaktycznych lub w innych terminach uzgodnionych przez studentów indywidualnie
z nauczycielem akademickim.
7.) Podczas zjazdów studenci mogą skorzystać z pomocy władz uczelni, menadżera kierunku, pracowników działu finansowego, biura obsługi studentów i działu IT w terminach ogłoszonych przez biuro obsługi studenta każdorazowo przed zjazdem.
8.) Studenci mogą aktywnie uczestniczyć w organizacji procesu dydaktycznego. Mogą zgłaszać władzom Uczelni wnioski dotyczące programu studiów jego modyfikacji oraz organizacji procesu dydaktycznego, a także wyrażać opinię o prowadzonych zajęciach dydaktycznych na studiowanym kierunku.
9.) Studenci wyróżniający się w nauce mogą studiować według Indywidualnego Toku Studiów, uwzględniającego efekty uczenia się gwarantujące uzyskanie kwalifikacji zgodnie
z kierunkiem studiów oraz indywidualne zainteresowania studenta.
10.) W procesie dydaktyczno-naukowym student otrzymuje pomoc opiekuna roku, który reprezentuje interesy studentów danego roku wobec władz Uczelni wszystkich szczebli,
a w zakresie realizacji umiejętności zawodowych w ramach praktycznej nauki zawodu – opiekun praktyk.
11.) Studenci mają prawo do wyboru zajęć dydaktycznych w ramach obranego zakresu studiów, a także wyboru promotora i tematyki pracy dyplomowej zgodnie ze swoimi zainteresowaniami zawodowymi i naukowymi.
12.) Studenci mają możliwość korzystania z wymiany międzynarodowej w celu zdobywania doświadczeń w zakresie procesu kształcenia i zdobywania wiedzy, umiejętności
i kompetencji w innych krajach Unii Europejskiej m.in. w ramach programu Erasmus+.