Płatności

550 zł (czesne)

Liczba wpłat: 12

200 zł

Opłata wpisowa:

3

Liczba semestrów

Inne opcje:

– Istnieje możliwość wyboru płatności
semestralnej bądź jednorazowej
– Istnieje możliwość zmiany płatności
ze względu na dofinansowania

  • – 630 godzin zajęć (w tym 180h praktyk)
  • – kierunek kończy się egzaminem
Celem studiów podyplomowych Integracja Sensoryczna jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do pracy w specjalistycznym obszarze aktywności diagnostycznej i terapeutycznej osób z szeroko rozumianymi dysfunkcjami integracji sensorycznej w przedszkolach, szkołach i innych placówkach oświaty prowadzących działania z zakresu integracji sensorycznej.

Uczestnik nabędzie wiedzę z zakresu psychologii rozwojowej i klinicznej, dysfunkcji rozwojowych oraz neurobiologicznych podstaw integracji sensorycznej. Zdobędzie umiejętności z zakresu diagnostyki i interwencji terapeutycznej oraz planowania i prowadzenia terapii neuro-rozwojowej i wspomagającej. Dzięki uzyskanym kompetencjom będzie przygotowany do pacy z dziećmi o różnorodnych dysfunkcjach rozwojowych oraz z rodzinami tych dzieci.

Promocje

Dla osób, które zapiszą się na studia przygotowaliśmy atrakcyjne zniżki w opłatach.

20% zniżki

w czesnym

  • dla studentów i absolwentów CB ANS od 2023 roku* **

0 zł opłaty

wpisowej zamiast 200 zł

  • dla absolwentów Collegium Balticum

10% zniżki

dla absolwentów Collegium Balticum w latach 2016-2022r

* promocje nie łączą się ze sobą
** nie dotyczy kierunków: IS, Ajurweda, Akademia Lidera Plus, Zarz.bezp. w org., Medyczny Trener
(te kierunki:  0 zł opłaty wpisowej i 10% zniżki w czesnym dla obecnych studentów SW, uczestników SP i absolwentów CB ANS)

zapisy na studia

Wykładowcy na kierunku z Integracji Sensorycznej

Mirosława Bloch

dr n. med. i n. o zdr. Pedagog specjalny, terapeuta Integracji Sensorycznej, fizjoterapeuta. Prowadzi diagnozę i terapię metodą Integracji Sensorycznej, terapię ręki, gimnastykę korekcyjną. Wykładowca na kierunku „Integracja Sensoryczna” w Collegium Balticum. Autorka badań i publikacji w specjalistycznych wydawnictwach naukowych.

Mirosława Bloch

Urszula Morcinek

Pedagog specjalny ze specjalnością Oligofrenopedagogiki oraz Diagnozy i Terapii Pedagogicznej, szczególnie wobec uczniów ze specjalnymi trudnościami w uczeniu się. Nauczyciel akademicki

Urszula Morcinek

Filip Sokala

mgr fizjoterapii i filozofii, specjalista diagnozy i terapii metodą integracji sensorycznej, wicedyrektor terapeutycznej szkoły podstawowej, właściciel firmy figla z autorskimi pomocami terapeutycznymi, pasjonat różnorodnych zagadnień związanych z rozwojem sensomotorycznym dzieci.

Filip Sokala

Dagmara Śliwińska

Diagnosta i terapeuta Integracji Sensorycznej, Nauczyciel Wychowania Wczesnoszkolnego i Przedszkolnego, terapeuta czaszkowo-krzyżowy, wykładowca Uczelni Wyższej Collegium Balticum.

Dagmara Śliwińska

cb

Koordynator studiów podyplomowych

Magdalena Woszczynska

cb

Kanclerz Collegium Balticum

Tatiana Staroń

WIDEOTEKA

Cele szczegółowe:

  • wyposażenie uczestników w wiedzę oraz umiejętności z obszaru integracji sensorycznej w obszarze pracy z dziećmi o różnorodnych dysfunkcjach rozwojowych
  • wyposażenie uczestników w umiejętności z zakresu terapii i fizjoterapii, diagnozowania zaburzeń integracji sensorycznej, terapii zajęciowej, terapii ręki i wykorzystywania metod wspomagających terapię
  • wyposażenie uczestników w umiejętności i kompetencje z zakresu komunikacji, budowania dobrej atmosfery z objętym terapią dzieckiem i jego rodziną w celu prawidłowego, skutecznego prowadzenia całego procesu terapeutycznego
  • wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności wychowawcze i terapeutyczne niezbędne do prowadzenia zajęć z integracji sensorycznej w przedszkolach, szkołach, placówkach edukacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 roku, a także w placówkach pomocy społecznej, ośrodkach szkolno-wychowawczych i innych organizacjach prowadzących działania z zakresu integracji sensorycznej

Absolwent studiów podyplomowych po zrealizowaniu ww. przedmiotów osiągnie następujące efekty kształcenia:

W zakresie wiedzy:

  • zna podstawy neurobiologii, psychologii rozwojowej i neurofizjologii
  • zna budowę, funkcje i patologie układów zmysłowych
  • zna podstawy fizjoterapii i terapii zajęciowej
  • zna wybrane teorie integracji sensorycznej i typologię zaburzeń integracji sensorycznej
  • zna zasady diagnozy zaburzeń integracji sensorycznej
  • zna i rozumie metodykę terapii metodą integracji sensorycznej
  • zna metody terapii za pomocą integracji sensorycznej w wybranych zaburzeniach i w wybranych etapach rozwoju dziecka
  • zna metody wspomagające terapię zaburzeń integracji sensorycznej
  • zna i rozumie zasady współpracy z rodziną dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej
  • ma wiedzę z zakresu terapii ręki
Zapisz się

W zakresie umiejętności:

  • potrafi wykorzystać w praktyce wiedzę z zakresu neurobiologii, psychologii rozwojowej i neurofizjologii w pracy metodą integracji sensorycznej
  • potrafi wykorzystać w praktyce wiedzę z zakresu budowy, funkcji i patologii układów zmysłowych w pracy metodą integracji sensorycznej
  • potrafi wykorzystać wiedzę i umiejętności z zakresu fizjoterapii i terapii zajęciowej w pracy metodą integracji sensorycznej
  • potrafi wykorzystać w praktyce znajomość teorii integracji sensorycznej w pracy
  • potrafi rozpoznać zaburzenia na podstawie typologii zaburzeń integracji sensorycznej
  • potrafi przeprowadzić diagnozę zaburzeń integracji sensorycznej
  • potrafi prowadzić terapię metodą integracji sensorycznej
  • potrafi dopasować prowadzoną terapię do potrzeb dziecka, jego zaburzeń, jego etapu rozwoju
  • potrafi wykorzystywać metody wspomagające terapię w pracy z dzieckiem
  • potrafi współpracować z rodziną dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej, udzielać im wsparcia oraz wskazywać właściwe metody opieki nad dzieckiem z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz pracy z nim
  • potrafi prowadzić terapię ręki
Zapisz się

W zakresie kompetencji społecznych:

  • jest świadom spoczywającej na nim odpowiedzialności zawodowej, gotów do podejmowania nowych wyzwań i udzielania wsparcia podopiecznym
  • jest przygotowany do pracy samodzielnej i w grupie, z dziećmi i dorosłymi
  • jest świadom konieczności etycznego zachowania wobec podopiecznych
  • jest przygotowany do realizowania koncepcji uczenia się przez całe życie
Zapisz się

Szczegóły dotyczące studiów

Program studiów:

  • Dydaktyka specjalna
  • Diagnostyka w pedagogice specjalnej
  • Podstawy neurobiologii
  • Teoria integracji sensorycznej
  • Typologia zaburzeń integracji sensorycznej
  • Układy zmysłowe: budowa, funkcja, patologia
  • Psychologia rozwojowa i kliniczna
  • Neurofizjologia rozwoju ruchowego
  • Podstawy fizjoterapii i terapii zajęciowej
  • Diagnoza zaburzeń integracji sensorycznej
  • Metodyka prowadzenia terapii metodą integracji sensorycznej
  • Terapia metodą integracji sensorycznej w wybranych zaburzeniach neurorozwojowych
  • Przegląd metod wspomagających terapię dzieci z zaburzeniami rozwoju
  • Rodzina z dzieckiem z zaburzeniami integracji sensorycznej
  • Zaburzenia integracji sensorycznej w przedszkolu i szkole
  • Terapia ręki – program diagnozy i terapii zaburzeń funkcji i grafomotoryki, w oparciu o wiedzę z zakresu fizjoterapii, integracji sensorycznej oraz psychologii rozwojowej
  • Praktyki zawodowe

CZAS TRWANIA STUDIÓW:
• studia podyplomowe, 3 semestry – 630 h
• liczba godzin praktyki – 180 h

Zapisz się

Wymagania

WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE:

  • złożenie karty zgłoszeniowej (do pobrania ze strony www.cb.szczecin.pl)
  • złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów wyższych (potwierdzona z przedłożonym dokumentem)
  • dowód osobisty do wglądu
Zapisz się

Świadectwo

Absolwenci otrzymują, zgodnie ze wzorem ministerialnym, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Collegium Balticum – Akademii Nauk Stosowanych na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.

Zapisz się

Dokumenty do pobrania IS

  • Karta zgłoszenia
  • Ankieta rekrutacyjna

POBIERZ

Zapisz się

Kilka słów o studiach podyplomowych z Integracji Sensorycznej

Studia podyplomowe z terapii integracji sensorycznej? Jakie podjąć?

Wraz z postępem nauki wiemy coraz więcej na temat pedagogiki oraz pedagogiki specjalnej oraz sposobów wspomagania dziecka w rozwoju. Studia podyplomowe integracja sensoryczna w Collegium Balticum stanowią odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na specjalistów z zakresu tej jednej z najpopularniejszych metod terapeutycznych.

Wszystko zaczęło się od amerykańskiej doktor psychologii, Anny Ayers, która w 1975 roku otworzyła prywatną klinikę. Miejsce to stanowi obecnie centrum SI. Badaczka stwierdziła, że przetwarzanie zmysłowe u dzieci rozwija się przez wiele lat, a jeśli przebiega nieprawidłowo, to deficyty będą narastać. Rozwiązaniem tego problemu jest integracja sensoryczna – studia podyplomowe przygotowujące do pracy terapeutycznej integracji sensorycznej (terapii zaburzeń integracji sensorycznej) która na celu ma dostarczanie odpowiednich bodźców i wspieranie pracy neuronów zmysłowych u najmłodszych.

Zapisz się

Czym jest sensoryczna integracja?

Człowiek dysponuje kilkoma zmysłami. To dzięki nim jesteśmy w stanie wykonywać codzienne czynności, takie jak jedzenie, chodzenie, a w wieku szkolnym również czytanie i pisanie. Jeśli podczas przetwarzania bodźców z tych zmysłów pojawią się problemy, to objawią się one u dziecka na przykład poprzez wybiórczość pokarmową czy częste upadki. To tym zjawiskom ma zapobiegać sensoryczna integracja – studia podyplomowe wyposażają słuchaczy we wszystkie niezbędne narzędzia do diagnozy i terapii.

Specjaliści używają różnych sprzętów, które dostarczają pacjentom stymulujących bodźców, a dzięki temu wspierają rozwój zmysłów. W wyniku tych działań dzieci mogą lepiej funkcjonować. Jak można zapisać się na studia integracja sensoryczna? Wypełniając formularz zgłoszeniowy na naszej stronie internetowej. W ciągu kilku minut uzyskasz informację zwrotną o kolejnych krokach.

Zapisz się

Integracja sensoryczna – podyplomowe studia. Kto może je podjąć?

Oferta kierowana jest do absolwentów studiów wyższych w zakresie pedagogiki, pedagogiki specjalnej i kierunków nauczycielskich, zarówno pierwszego i drugiego stopnia, jak i jednolitych magisterskich. Ponadto, studia integracja sensoryczna otwarte są dla absolwentów psychologii, fizjoterapii i logopedii, którzy ukończyli kurs przygotowania pedagogicznego.

Ponieważ specjaliści SI prowadzą terapię w przedszkolach, szkołach z oddziałami integracyjnymi i placówkach oświatowych, uprawnienia do pracy w tych miejscach są niezbędne.

Zapisz się

Studia z integracji sensorycznej – czy przygotują do zawodu?

W Collegium Balticum kładziemy duży nacisk na praktykę. Zajęcia praktyczne i ćwiczenia, które są prowadzone w sali SI i doświadczona kadra dydaktyczna to nasze atuty. Program studiów podyplomowych dopasowany jest do praktycznych umiejętności. Każdy słuchacz realizuje 180 godzin praktyk w dobrze wyposażonym, specjalistycznych gabinetach SI. Aby wykonywać ten zawód wystarczy ukończyć trzysemestralne studia podyplomowe z sensorycznej integracji, które w zupełności wystarczą do pracy.

Ta metoda terapeutyczna przynosi spektakularne efekty i pomaga najmłodszym osiągać kolejne kamienie milowe rozwoju bezboleśnie i szybko. Jeśli marzysz o wspieraniu dzieci w sposób nowoczesny i sprawdzony, to integracja sensoryczna – podyplomowe studia – są właśnie dla Ciebie.

Uczestnik studiów podyplomowych otrzymuje dyplom ukończenia studiów. Po studiach zna metody rehabilitacyjne, wykorzystuje wiele technik terapeutycznych, umie pracować z osobami z zaburzeniami sensorycznymi oraz z mózgowym porażeniem dziecięcym, posiada umiejętność prowadzenia diagnozy i rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym. Zna pojęcia takie jak: diagnoza SI i terapia SI. W zakresie integracji sensorycznej po studiach możesz otworzyć własny gabinet, lub znaleźć pracę na rynku pracy.

Rekrutacja na studia trwa dla nauczycieli i nie tylko trwa! Zajęcia odbywają się na terenie uczelni i w ośrodkach SI. Jeśli masz pytania, nasze biuro rekrutacji jest do twojej dyspozycji.

Zapisz się

PODSTAWA PRAWNA:

Program studiów podyplomowych opracowano zgodnie z wytycznymi zawartymi w Ustawie z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2018, poz. 1668), w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 r. w sprawie studiów (Dz.U. 2018, poz. 1861 z późn. zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (załącznik nr 3, Standard kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela pedagoga specjalnego, nauczyciela logopedy i nauczyciela prowadzącego zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka).

Skip to content