Płatności

375 zł /msc

Liczba wpłat: 14

200 zł

Opłata wpisowa

3

Liczba semestrów

Inne opcje:

– Istnieje możliwość wyboru płatności
semestralnej bądź jednorazowej
– Istnieje możliwość zmiany płatności
ze względu na dofinansowania

  • – liczba godzin – 364h (w tym praktyka – 90 h)
  • – studia podyplomowe, 3 semestry

 

Edukacja zdrowotna w szkole podstawowej i ponadpodstawowej jest skierowana przede wszystkim do uczniów, którzy są w kluczowym okresie rozwoju fizycznego, emocjonalnego i społecznego.

Celem jest dostarczenie młodym ludziom wiedzy na temat zdrowia, sposobów dbania o swoje ciało, a także kształtowanie nawyków zdrowego stylu życia. Uświadomienie uczniom znaczenia zdrowego stylu życia, który obejmuje m.in. właściwe nawyki żywieniowe, aktywność fizyczną, higienę, radzenie sobie ze stresem, dbałość o zdrowie psychiczne i emocjonalne, a także profilaktykę chorób.

Celem ogólnym jest więc wspieranie uczniów w osiąganiu pełnej sprawności fizycznej, psychicznej i społecznej, co przyczynia się do ich zdrowia, dobrostanu oraz jakości życia.

Promocje

Dla osób, które zapiszą się na studia przygotowaliśmy atrakcyjne zniżki w opłatach.

20% zniżki

w czesnym

  • dla studentów Collegium Balticum ANS, oraz absolwentów, którzy w tym samym roku kalendarzowym ukończyli studia licencjackie, magisterskie lub podyplomowe.

0 zł opłaty

wpisowej zamiast 200 zł

  • dla absolwentów Collegium Balticum ANS do roku 2016r.

10% zniżki

w czesnym dla absolwentów Collegium Balticum ANS w latach 2017-2024r.

Opłata wpisowa – 200 zł

* promocje nie łączą się ze sobą
** nie dotyczy kierunków: Integracja Sensoryczna, Ajurweda, Zarządzanie bezpieczeństwem w organizacji
(**te kierunki: 0 zł opłaty wpisowej i 10% zniżki w czesnym dla obecnych studentów SW, uczestników SP i absolwentów CB ANS)

zapisy na studia

Absolwent studiów podyplomowych po zrealizowaniu ww. przedmiotów osiągnie następujące efekty kształcenia:

W zakresie wiedzy:

  • Znają definicję zdrowia i rozumieją, czym jest zdrowie fizyczne, psychiczne i społeczne.
  • Rozumieją znaczenie zdrowego żywienia, podstawowe zasady piramidy zdrowego żywienia oraz składników odżywczych.
  • Wiedzą, jakie czynniki wpływają na zdrowie (styl życia, aktywność fizyczna, sen, emocje) i jak te czynniki współdziałają ze sobą.
  • Zna podstawowe zasady higieny osobistej i rozumie, jak ważna jest codzienna dbałość o higienę ciała, jamy ustnej i rąk.
  • Zna podstawowe informacje na temat uzależnień (alkohol, papierosy, narkotyki) oraz ich wpływu na zdrowie.
  • Wie, co to jest pierwsza pomoc, zna numery alarmowe i zasady udzielania pomocy w sytuacjach kryzysowych.
  • Rozumie, jak emocje wpływają na zdrowie i zna techniki radzenia sobie ze stresem
  • Podstawy anatomii i fizjologii: Znajomość budowy ciała, funkcji układów reprodukcyjnych, cyklu menstruacyjnego, a także procesów związanych z rozmnażaniem.
  • Zrozumienie zdrowia seksualnego i reprodukcyjnego: Wiedza o metodach zapobiegania ciąży, chorobach przenoszonych drogą płciową (STI), w tym zakażeniach HIV.
  • Różnorodność tożsamości i orientacji seksualnych: Zrozumienie pojęć takich jak orientacja seksualna, tożsamość płciowa, oraz akceptacja dla różnorodności w tych obszarach.
  • Prawa i odpowiedzialność: Znajomość praw związanych z seksualnością, w tym wieku zgody, ochrony przed przemocą seksualną oraz kwestii związanych z przemocą w związkach.
Zapisz się

W zakresie umiejętności:

  • Zastosować zasady zdrowego żywienia w praktyce, dokonując świadomych wyborów żywieniowych.
  • Oceniać zdrowotność różnych produktów i napojów, umiejąc wybrać te, które są korzystne dla organizmu.
  • Regularnie angażować się w aktywność fizyczną, zarówno w formie zabawy, jak             i ćwiczeń fizycznych.
  • Stosować zasady higieny osobistej (mycie rąk, dbanie o higienę jamy ustnej, pielęgnacja ciała).
  • Reagować w sytuacjach kryzysowych, takich jak skaleczenie, zadławienie czy zasłabnięcie, udzielając podstawowej pierwszej pomocy.
  • Rozpoznawać swoje emocje i umieć radzić sobie z nimi w sytuacjach stresowych, np. poprzez techniki oddechowe, rozmowę lub odpoczynek.
  • Dbać o swoje zdrowie psychiczne poprzez utrzymywanie dobrych relacji z rówieśnikami i dorosłymi, rozmawianie o problemach.
  • Podejmowanie odpowiedzialnych decyzji: Zdolność do podejmowania świadomych i odpowiedzialnych decyzji dotyczących własnego zdrowia seksualnego i reprodukcyjnego.
  • Komunikacja i negocjacja: Umiejętność otwartej komunikacji na tematy związane z seksualnością, w tym negocjowanie granic, zgody, rozmowy o używaniu środków ochrony przed ciążą i chorobami.
  • Radzenie sobie z emocjami: Umiejętność rozpoznawania i wyrażania emocji związanych z intymnością, relacjami międzyludzkimi i seksualnością.
  • Bezpieczne zachowania seksualne: Umiejętność stosowania metod zapobiegania niechcianym ciążom oraz ochrony przed chorobami przenoszonymi drogą płciową.
Zapisz się

W zakresie kompetencji społecznych:

  • Podejmować świadome decyzje dotyczące zdrowia, wybierając zdrową żywność               i angażując się w aktywności fizyczne, które wspierają ich rozwój.
  • Współpracować z rówieśnikami przy realizacji projektów dotyczących zdrowego stylu życia, np. przygotowywanie zdrowych przekąsek, organizowanie aktywności fizycznych.
  • Wykazywać odpowiedzialność za własne zdrowie i samodzielnie podejmować działania, które mają na celu poprawę kondycji fizycznej i psychicznej.
  • Rozpoznać zagrożenia związane z uzależnieniami i unikać szkodliwych substancji, promując zdrowe wybory wśród rówieśników.
  • Udzielać pomocy osobom potrzebującym wsparcia, np. udzielając pierwszej pomocy lub wspierając emocjonalnie kolegów i koleżanki w trudnych sytuacjach.
  • Dbać o zdrowie swoich bliskich, np. przypominając rodzinie o zdrowych nawykach żywieniowych, aktywności fizycznej czy higienie.
  • Angażować się w działania na rzecz zdrowia społeczności szkolnej, np. tworzenie kampanii promujących zdrowy styl życia
  • Szacunek dla innych: Rozumienie i respektowanie granic innych osób, w tym akceptacja różnych tożsamości płciowych i orientacji seksualnych.
  • Zdolność do krytycznego myślenia: Umiejętność oceny wpływu mediów, kultury i społecznych norm na postawy dotyczące seksualności, oraz umiejętność krytycznego podejścia do stereotypów i uprzedzeń.
  • Wsparcie dla innych: Umiejętność udzielania wsparcia rówieśnikom, np. w sytuacjach trudnych związanych z tematyką seksualności, zdrowia seksualnego i emocji.
  • Współpraca i działanie w grupach: Zdolność do pracy w grupie w celu wspólnego rozwiązywania problemów związanych z edukacją seksualną, zdrowiem seksualnym i społecznymi normami.
Zapisz się

Cele szczegółowe:

W ramach celu edukacja zdrowotna ma za zadanie:

  1. Podniesienie świadomości zdrowotnej – uczniowie zdobywają wiedzę na temat zasad zdrowego odżywiania, higieny, aktywności fizycznej, zapobiegania uzależnieniom, chorobom cywilizacyjnym i psychicznym.
  2. Rozwój umiejętności życiowych – nauka podejmowania odpowiedzialnych decyzji zdrowotnych, kształtowanie postaw asertywności, odporności na stres i radzenia sobie z trudnymi emocjami.
  3. Promowanie aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia – uczniowie uczą się, jak wprowadzać i utrzymywać zdrowe nawyki w codziennym życiu, w tym aktywność fizyczną, odpoczynek, odpowiednią ilość snu oraz dbanie o równowagę między życiem szkolnym a prywatnym.
  4. Przygotowanie do życia dorosłego – edukacja zdrowotna pomaga młodzieży w zrozumieniu wpływu wyborów życiowych na zdrowie w przyszłości, a także umożliwia podejmowanie świadomych decyzji w obliczu wyzwań zdrowotnych, społecznych i emocjonalnych.

Szczegóły dotyczące studiów

Program studiów

• Moduł 1: Podstawy zdrowia
• Moduł 2: Żywienie i zdrowie
• Moduł 3: Aktywność fizyczna
• Moduł 4: Higiena osobista i zdrowie
• Moduł 5: Zdrowie psychiczne i emocjonalne
• Moduł 6: Uzależnienia i ich wpływ na zdrowie
• Moduł 7: Pierwsza pomoc i reagowanie w sytuacjach kryzysowych
• Moduł 8: Zdrowie w społeczeństwie
• Moduł 9: Edukacja seksualna – zdrowie, odpowiedzialność, szacunek
• BHP
• Praktyka

Zapisz się

Wymagania

WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE:

  • złożenie karty zgłoszeniowej (do pobrania ze strony www.cb.szczecin.pl)
  • złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów wyższych (potwierdzona z przedłożonym dokumentem)
  • dowód osobisty do wglądu
Zapisz się

Świadectwo

Absolwenci na kierunku Edukacja zdrowotna otrzymują, zgodnie ze wzorem ministerialnym, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Collegium Balticum – Akademii Nauk Stosowanych na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.

Zapisz się

Dokumenty do pobrania

  • Karta zgłoszenia
  • Ankieta rekrutacyjna

POBIERZ

Zapisz się

PODSTAWA PRAWNA

Program studiów podyplomowych opracowano zgodnie z wytycznymi zawartymi w Ustawie             z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2023 poz. 742),