Cele szczegółowe:
- wprowadzenie, ugruntowanie i wzbogacanie wiedzy dotyczącej wybranych zagadnień z zakresu historii starożytnej, średniowiecznej i nowożytnej
- wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności związane z przekazywaniem wiedzy z zakresu historii starożytnej, średniowiecznej i nowożytnej
- wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności i kompetencje związane z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie dydaktycznym
- wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności i kompetencje służące wspieraniu rozwoju wiedzy i umiejętności uczniów z zakresu nauczanego przedmiotu, wspieraniu rozwoju zainteresowań uczniów oraz ich gotowości do samodzielnego kontynuowania edukacji w przyszłości
Absolwent studiów podyplomowych po zrealizowaniu ww. przedmiotów osiągnie następujące efekty kształcenia:
w zakresie wiedzy
- ma wiedzę z zakresu historii starożytnej
- ma wiedzę z zakresu historii średniowiecznej
- ma wiedzę z zakresu historii nowożytnej
- ma wiedzę z zakresu historii XIX wieku
- ma wiedzę z zakresu historii XX wieku
- ma wiedzę z zakresu wykorzystania technologii komputerowych w nauczaniu historii
- ma wiedzę z zakresu kompetencji kluczowych w nauczaniu historii
- zna i rozumie znaczenie wiedzy historycznej dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych
w zakresie umiejętności
- potrafi wykorzystać w praktyce wiedzę z zakresu historii starożytnej i przekazać ją uczniom
- potrafi wykorzystać w praktyce wiedzę z zakresu historii średniowiecznej i przekazać ją uczniom
- potrafi wykorzystać w praktyce wiedzę z zakresu historii nowożytnej i przekazać ją uczniom
- potrafi wykorzystać w praktyce wiedzę z zakresu historii XIX wieku i przekazać ją uczniom
- potrafi wykorzystać w praktyce wiedzę z zakresu historii XX wieku i przekazać ją uczniom
- potrafi wykorzystać w praktyce wiedzę z zakresu warsztatu pracy historyka i przekazać ją uczniom
- potrafi nauczać historii zgodnie z metodyką nauczania i zasadami dydaktyki
- potrafi wykorzystać technologie komputerowe w nauczaniu historii
- potrafi wykorzystać kompetencje kluczowe w nauczaniu historii
- potrafi prowadzić lekcje z historii dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych
- potrafi rozbudzać i wspierać zainteresowanie uczniów historią oraz udzielać pomocy dydaktycznej uczniom mającym trudności z historią
w zakresie kompetencji społecznych
- jest świadom wartości wiedzy historycznej w edukacji szkolnej i pozaszkolnej oraz odpowiedzialności spoczywającej na pedagogach rozwijających i promujących znajomość zagadnień z historii wśród dzieci i młodzieży
- jest przygotowany do pracy samodzielnej i w grupie, z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi
- jest świadom konieczności etycznego zachowania wobec wychowanków
PODSTAWA PRAWNA:
Program studiów podyplomowych opracowano zgodnie z wytycznymi zawartymi w Ustawie z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2018, poz. 1668), w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 r. w sprawie studiów (Dz.U. 2018, poz. 1861 z późn. zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (załącznik nr 1, Standard kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela).