Płatności

550 zł (czesne)

Liczba wpłat: 12

3

Liczba semestrów

Inne opcje:

– Istnieje możliwość wyboru płatności
semestralnej bądź jednorazowej
– Istnieje możliwość zmiany płatności
ze względu na dofinansowania

  • – 630 godzin zajęć (w tym 180h praktyk)
  • – kierunek kończy się egzaminem
Celem studiów podyplomowych Integracja Sensoryczna jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do pracy w specjalistycznym obszarze aktywności diagnostycznej i terapeutycznej osób z szeroko rozumianymi dysfunkcjami integracji sensorycznej w przedszkolach, szkołach i innych placówkach oświaty prowadzących działania z zakresu integracji sensorycznej.

Uczestnik nabędzie wiedzę z zakresu psychologii rozwojowej i klinicznej, dysfunkcji rozwojowych oraz neurobiologicznych podstaw integracji sensorycznej. Zdobędzie umiejętności z zakresu diagnostyki i interwencji terapeutycznej oraz planowania i prowadzenia terapii neuro-rozwojowej i wspomagającej. Dzięki uzyskanym kompetencjom będzie przygotowany do pacy z dziećmi o różnorodnych dysfunkcjach rozwojowych oraz z rodzinami tych dzieci.

*Cena uzależniona od miasta, wielkości grupy oraz obowiązującej promocji w danym mieście wg. regulaminu promocyjnego.

Promocje

Dla osób, które zapiszą się na studia przygotowaliśmy atrakcyjne zniżki w opłatach.

0 zł opłaty

wpisowej

  • zamiast 200 zł

10% zniżki

dla absolwentów SSW Collegium Balticum w latach 2016-2022r

zapisy na studia

Wykładowcy na kierunku z Integracji Sensorycznej

Mirosława Bloch

dr n. med. i n. o zdr. Pedagog specjalny, terapeuta Integracji Sensorycznej, fizjoterapeuta. Prowadzi diagnozę i terapię metodą Integracji Sensorycznej, terapię ręki, gimnastykę korekcyjną. Wykładowca na kierunku „Integracja Sensoryczna” w Collegium Balticum. Autorka badań i publikacji w specjalistycznych wydawnictwach naukowych.

Mirosława Bloch

Urszula Morcinek

Pedagog specjalny ze specjalnością Oligofrenopedagogiki oraz Diagnozy i Terapii Pedagogicznej, szczególnie wobec uczniów ze specjalnymi trudnościami w uczeniu się. Nauczyciel akademicki

Urszula Morcinek

Filip Sokala

mgr fizjoterapii i filozofii, specjalista diagnozy i terapii metodą integracji sensorycznej, wicedyrektor terapeutycznej szkoły podstawowej, właściciel firmy figla z autorskimi pomocami terapeutycznymi, pasjonat różnorodnych zagadnień związanych z rozwojem sensomotorycznym dzieci.

Filip Sokala

Dagmara Śliwińska

Diagnosta i terapeuta Integracji Sensorycznej, Nauczyciel Wychowania Wczesnoszkolnego i Przedszkolnego, terapeuta czaszkowo-krzyżowy, wykładowca Uczelni Wyższej Collegium Balticum.

Dagmara Śliwińska

cb

Koordynator studiów podyplomowych

Magdalena Woszczynska

cb

Kanclerz Collegium Balticum

Tatiana Staroń

WIDEOTEKA

Cele szczegółowe:

  • wyposażenie uczestników w wiedzę oraz umiejętności z obszaru integracji sensorycznej w obszarze pracy z dziećmi o różnorodnych dysfunkcjach rozwojowych
  • wyposażenie uczestników w umiejętności z zakresu terapii i fizjoterapii, diagnozowania zaburzeń integracji sensorycznej, terapii zajęciowej, terapii ręki i wykorzystywania metod wspomagających terapię
  • wyposażenie uczestników w umiejętności i kompetencje z zakresu komunikacji, budowania dobrej atmosfery z objętym terapią dzieckiem i jego rodziną w celu prawidłowego, skutecznego prowadzenia całego procesu terapeutycznego
  • wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności wychowawcze i terapeutyczne niezbędne do prowadzenia zajęć z integracji sensorycznej w przedszkolach, szkołach, placówkach edukacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 roku, a także w placówkach pomocy społecznej, ośrodkach szkolno-wychowawczych i innych organizacjach prowadzących działania z zakresu integracji sensorycznej

Absolwent studiów podyplomowych po zrealizowaniu ww. przedmiotów osiągnie następujące efekty kształcenia:

W zakresie wiedzy:

  • zna podstawy neurobiologii, psychologii rozwojowej i neurofizjologii
  • zna budowę, funkcje i patologie układów zmysłowych
  • zna podstawy fizjoterapii i terapii zajęciowej
  • zna wybrane teorie integracji sensorycznej i typologię zaburzeń integracji sensorycznej
  • zna zasady diagnozy zaburzeń integracji sensorycznej
  • zna i rozumie metodykę terapii metodą integracji sensorycznej
  • zna metody terapii za pomocą integracji sensorycznej w wybranych zaburzeniach i w wybranych etapach rozwoju dziecka
  • zna metody wspomagające terapię zaburzeń integracji sensorycznej
  • zna i rozumie zasady współpracy z rodziną dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej
  • ma wiedzę z zakresu terapii ręki
Zapisz się

W zakresie umiejętności:

  • potrafi wykorzystać w praktyce wiedzę z zakresu neurobiologii, psychologii rozwojowej i neurofizjologii w pracy metodą integracji sensorycznej
  • potrafi wykorzystać w praktyce wiedzę z zakresu budowy, funkcji i patologii układów zmysłowych w pracy metodą integracji sensorycznej
  • potrafi wykorzystać wiedzę i umiejętności z zakresu fizjoterapii i terapii zajęciowej w pracy metodą integracji sensorycznej
  • potrafi wykorzystać w praktyce znajomość teorii integracji sensorycznej w pracy
  • potrafi rozpoznać zaburzenia na podstawie typologii zaburzeń integracji sensorycznej
  • potrafi przeprowadzić diagnozę zaburzeń integracji sensorycznej
  • potrafi prowadzić terapię metodą integracji sensorycznej
  • potrafi dopasować prowadzoną terapię do potrzeb dziecka, jego zaburzeń, jego etapu rozwoju
  • potrafi wykorzystywać metody wspomagające terapię w pracy z dzieckiem
  • potrafi współpracować z rodziną dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej, udzielać im wsparcia oraz wskazywać właściwe metody opieki nad dzieckiem z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz pracy z nim
  • potrafi prowadzić terapię ręki
Zapisz się

W zakresie kompetencji społecznych:

  • jest świadom spoczywającej na nim odpowiedzialności zawodowej, gotów do podejmowania nowych wyzwań i udzielania wsparcia podopiecznym
  • jest przygotowany do pracy samodzielnej i w grupie, z dziećmi i dorosłymi
  • jest świadom konieczności etycznego zachowania wobec podopiecznych
  • jest przygotowany do realizowania koncepcji uczenia się przez całe życie
Zapisz się

Szczegóły dotyczące studiów

Program studiów

  • Dydaktyka specjalna
  • Diagnostyka w pedagogice specjalnej
  • Podstawy neurobiologii
  • Teoria integracji sensorycznej
  • Typologia zaburzeń integracji sensorycznej
  • Układy zmysłowe: budowa, funkcja, patologia
  • Psychologia rozwojowa i kliniczna
  • Neurofizjologia rozwoju ruchowego
  • Podstawy fizjoterapii i terapii zajęciowej
  • Diagnoza zaburzeń integracji sensorycznej
  • Metodyka prowadzenia terapii metodą integracji sensorycznej
  • Terapia metodą integracji sensorycznej w wybranych zaburzeniach neurorozwojowych
  • Przegląd metod wspomagających terapię dzieci z zaburzeniami rozwoju
  • Rodzina z dzieckiem z zaburzeniami integracji sensorycznej
  • Zaburzenia integracji sensorycznej w przedszkolu i szkole
  • Terapia ręki – program diagnozy i terapii zaburzeń funkcji i grafomotoryki, w oparciu o wiedzę z zakresu fizjoterapii, integracji sensorycznej oraz psychologii rozwojowej
  • Praktyki zawodowe

CZAS TRWANIA STUDIÓW:
• studia podyplomowe, 3 semestry – 630 h
• liczba godzin praktyki – 180 h

Zapisz się

Wymagania

WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE:

  • złożenie karty zgłoszeniowej (do pobrania ze strony www.cb.szczecin.pl)
  • złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów wyższych (potwierdzona z przedłożonym dokumentem)
  • dowód osobisty do wglądu
Zapisz się

Świadectwo

Absolwenci otrzymują, zgodnie ze wzorem ministerialnym, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Szczecińskiej Szkoły Wyższej Collegium Balticum na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.

Zapisz się

Dokumenty do pobrania IS

  • Karta zgłoszenia
  • Ankieta rekrutacyjna

POBIERZ

Zapisz się

Kilka słów o studiach podyplomowych z Integracji Sensorycznej

Studia podyplomowe z terapii integracji sensorycznej? Jakie podjąć?

Wraz z postępem nauki wiemy coraz więcej na temat pedagogiki oraz pedagogiki specjalnej oraz sposobów wspomagania dziecka w rozwoju. Studia podyplomowe integracja sensoryczna w Collegium Balticum stanowią odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na specjalistów z zakresu tej jednej z najpopularniejszych metod terapeutycznych.

Wszystko zaczęło się od amerykańskiej doktor psychologii, Anny Ayers, która w 1975 roku otworzyła prywatną klinikę. Miejsce to stanowi obecnie centrum SI. Badaczka stwierdziła, że przetwarzanie zmysłowe u dzieci rozwija się przez wiele lat, a jeśli przebiega nieprawidłowo, to deficyty będą narastać. Rozwiązaniem tego problemu jest integracja sensoryczna – studia podyplomowe przygotowujące do pracy terapeutycznej integracji sensorycznej (terapii zaburzeń integracji sensorycznej) która na celu ma dostarczanie odpowiednich bodźców i wspieranie pracy neuronów zmysłowych u najmłodszych.

Zapisz się

Czym jest sensoryczna integracja?

Człowiek dysponuje kilkoma zmysłami. To dzięki nim jesteśmy w stanie wykonywać codzienne czynności, takie jak jedzenie, chodzenie, a w wieku szkolnym również czytanie i pisanie. Jeśli podczas przetwarzania bodźców z tych zmysłów pojawią się problemy, to objawią się one u dziecka na przykład poprzez wybiórczość pokarmową czy częste upadki. To tym zjawiskom ma zapobiegać sensoryczna integracja – studia podyplomowe częściowo formule online wyposażają słuchaczy we wszystkie niezbędne narzędzia do diagnozy i terapii.

Specjaliści używają różnych sprzętów, które dostarczają pacjentom stymulujących bodźców, a dzięki temu wspierają rozwój zmysłów. W wyniku tych działań dzieci mogą lepiej funkcjonować. Gdzie można zapisać się na studia integracja sensoryczna? Szczecin, Sanok, Suwałki, Mława, Stargard, Olsztyn, Zielona Góra – to niektóre z miast, w których prowadzimy zajęcia.

Zapisz się

Integracja sensoryczna – podyplomowe studia. Kto może je podjąć?

Oferta kierowana jest do absolwentów studiów wyższych w zakresie pedagogiki, pedagogiki specjalnej i kierunków nauczycielskich, zarówno pierwszego i drugiego stopnia, jak i jednolitych magisterskich. Ponadto, studia integracja sensoryczna otwarte są dla absolwentów psychologii, fizjoterapii i logopedii, którzy ukończyli kurs przygotowania pedagogicznego.

Ponieważ specjaliści SI prowadzą terapię w przedszkolach, szkołach z oddziałami integracyjnymi i placówkach oświatowych, uprawnienia do pracy w tych miejscach są niezbędne.

Zapisz się

Studia z integracji sensorycznej – czy przygotują do zawodu?

W Collegium Balticum kładziemy duży nacisk na praktykę. Zajęcia praktyczne i ćwiczenia, które są prowadzone w sali si i mocna kadra dydaktyczna to nasze atuty. Program studiów podyplomowych dopasowany jest do praktycznych umiejętności. Każdy słuchacz realizuje 180 godzin praktyk w dobrze wyposażonym, specjalistycznym gabinecie SI. Aby wykonywać ten zawód wystarczy ukończyć trzysemestralne studia podyplomowe z sensorycznej integracji, które w zupełności wystarczą do pracy.

Ta metoda terapeutyczna przynosi spektakularne efekty i pomaga najmłodszym osiągać kolejne kamienie milowe rozwoju bezboleśnie i szybko. Jeśli marzysz o wspieraniu dzieci w sposób nowoczesny i sprawdzony, to integracja sensoryczna – podyplomowe studia – są właśnie dla Ciebie.

Uczestnik studiów podyplomowych otrzymuje dyplom ukończenia studiów. Po studiach zna metody rehabilitacyjne, wykorzystuje wiele technik terapeutycznych, umie pracować z osobami z zaburzeniami sensorycznymi oraz z mózgowym porażeniem dziecięcym, posiada umiejętność prowadzenia diagnozy i rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym. Zna pojęcia takie jak: diagnoza si i terapia si. W zakresie integracji sensorycznej po studiach możesz otworzyć własny gabinet, lub znaleźć pracę na rynku pracy.

Rekrutacja na studia trwa dla nauczycieli i nie tylko trwa! Zajęcia odbywają się na terenie uczelni i w ośrodkach SI. Jeśli masz pytania, nasze biuro rekrutacji jest do twojej dyspozycji.

Zapisz się

PODSTAWA PRAWNA:

Program studiów podyplomowych opracowano zgodnie z wytycznymi zawartymi w Ustawie z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2018, poz. 1668), w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 r. w sprawie studiów (Dz.U. 2018, poz. 1861 z późn. zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (załącznik nr 3, Standard kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela pedagoga specjalnego, nauczyciela logopedy i nauczyciela prowadzącego zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka).

Skip to content