Cele szczegółowe:
- wprowadzenie, ugruntowanie i wzbogacanie wiedzy dotyczącej wybranych zagadnień z zakresu arytmetyki, algebry, analizy matematycznej, logiki, geometrii, rachunku prawdopodobieństwa
- wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności związane z przekazywaniem wiedzy z zakresu arytmetyki, algebry, analizy matematycznej, logiki, geometrii, rachunku prawdopodobieństwa
- wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności i kompetencje związane z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie dydaktycznym
- wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności i kompetencje służące wspieraniu rozwoju wiedzy i umiejętności uczniów z zakresu nauczanego przedmiotu, wspieraniu rozwoju zainteresowań uczniów oraz ich gotowości do samodzielnego kontynuowania edukacji w przyszłości
Absolwent studiów podyplomowych po zrealizowaniu ww. przedmiotów osiągnie następujące efekty kształcenia:
w zakresie wiedzy
- Ma wiedzę z zakresu analizy matematycznej, geometrii, algebry i arytmetyki
- Zna elementy logiki i teorii mnogości
- Ma wiedzę z zakresu rachunku prawdopodobieństwa i statystyki
- Ma wiedzę z zakresu nauczania matematyki – zna metodykę i praktyczne aspekty dydaktyki
- Ma wiedzę z zakresu wykorzystania technologii komputerowych w nauczaniu matematyki
- Ma wiedzę z zakresu kompetencji kluczowych w nauczaniu matematyki
- Zna i rozumie znaczenie wiedzy matematycznej dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych
w zakresie umiejętności
- potrafi wykonywać działania z zakresu analizy matematycznej oraz przekazać wiedzę z zakresu analizy matematycznej
- potrafi wykonywać działania z zakresu arytmetyki i algebry oraz przekazać wiedzę z zakresu arytmetyki i algebry
- potrafi wykonywać działania z zakresu logiki i teorii mnogości oraz przekazać wiedzę z zakresu logiki i teorii mnogości
- potrafi wykonywać działania z zakresu geometrii oraz przekazać wiedzę z zakresu geometrii
- potrafi wykonywać działania z zakresu rachunku prawdopodobieństwa i statystyki oraz przekazać wiedzę z zakresu rachunku prawdopodobieństwa i statystyki
- potrafi nauczać matematyki zgodnie z metodyką nauczania i zasadami dydaktyki
- potrafi wykorzystać technologie komputerowe w nauczaniu matematyki
- potrafi wykorzystać kompetencje kluczowe w nauczaniu matematyki
- potrafi prowadzić lekcje z matematyki dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych
- potrafi rozbudzać i wspierać zainteresowanie uczniów matematyką oraz udzielać pomocy dydaktycznej uczniom mającym trudności z matematyką
w zakresie kompetencji społecznych
- jest świadom wartości wiedzy matematycznej w edukacji szkolnej i pozaszkolnej oraz odpowiedzialności spoczywającej na pedagogach rozwijających i promujących znajomość zagadnień z matematyki wśród dzieci i młodzieży
- jest przygotowany do pracy samodzielnej i w grupie, z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi
- jest świadom konieczności etycznego zachowania wobec wychowanków
- jest przygotowany do realizowania koncepcji uczenia się przez całe życie
PODSTAWA PRAWNA:
Program studiów podyplomowych opracowano zgodnie z wytycznymi zawartymi w Ustawie z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2018, poz. 1668), w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 r. w sprawie studiów (Dz.U. 2018, poz. 1861 z późn. zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (załącznik nr 1, Standard kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela).