Płatności

290 zł (czesne)

Liczba wpłat: 10

200 zł

Opłata wpisowa

2

Liczba semestrów

Inne opcje:

– Istnieje możliwość wyboru płatności
semestralnej bądź jednorazowej
– Istnieje możliwość zmiany płatności
ze względu na dofinansowania

  • – 330 godzin zajęć (w tym 60h praktyk)
  • – kierunek kończy się egzaminem
Studia podyplomowe Organizacja i Zarządzanie w Oświacie przygotowują merytorycznie i praktycznie uczestników do pełnienia funkcji kierowniczych w szkołach i innych placówkach systemu oświaty. Absolwent zdobędzie wiedzę z zakresu psychologii, prawa, etyki, zarządzania, marketingu i finansów; rozwinie i wzmocni swoje umiejętności z zakresu zarządzania placówką oświatową, zarządzania zasobami ludzkimi, organizacji i rozwoju pracy placówki edukacyjnej i wychowawczej, kierowania finansami i zasobami placówki oraz realizowania projektów oświatowych. Absolwent będzie miał pogłębione kompetencje z zakresu komunikacji interpersonalnej, wspierania pracowników oświaty w rozwoju zawodowym oraz pracy z zespołem i w zespole.

Po zakończeniu studiów Zarządzanie Oświatą absolwent będzie przygotowany do pełnienia funkcji dyrektora i innych funkcji kierowniczych w oświacie zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz.U. 2017, poz. 1597), § 1, pkt 2.

Promocje

Dla osób, które zapiszą się na studia przygotowaliśmy atrakcyjne zniżki w opłatach.

20% zniżki

w czesnym

  • dla studentów i absolwentów CB ANS od 2023 roku* **

0 zł opłaty

wpisowej zamiast 200 zł

  • dla absolwentów Collegium Balticum

10% zniżki

dla absolwentów Collegium Balticum w latach 2016-2022r

* promocje nie łączą się ze sobą
** nie dotyczy kierunków: IS, Ajurweda, Akademia Lidera Plus, Zarz.bezp. w org., Medyczny Trener
(te kierunki:  0 zł opłaty wpisowej i 10% zniżki w czesnym dla obecnych studentów SW, uczestników SP i absolwentów CB ANS)

zapisy na studia

Cele szczegółowe:

  • wyposażenie słuchaczy w wiedzę z zakresu współczesnych metod zarządzania instytucją oświatową, z uwzględnieniem standardów europejskich
  • rozwinięcie umiejętności zarządzania ludźmi, zespołami, pracą zespołową w systemie oświaty
  • pogłębienie znajomości wybranych zagadnień prawa
  • rozwinięcie umiejętności współpracy ze środowiskiem lokalnym, zarządzania projektami, pozyskiwania środków pozabudżetowych na rzecz placówki, prowadzenia działań o charakterze organizacyjnym, zarządzającym i marketingowym w placówce oświatowej
  • wyposażenie w umiejętności zarządzania finansami i mieniem placówki oświatowej, zdobywania środków pozabudżetowych, rozwijania infrastruktury placówki oświatowej
  • rozwinięcie umiejętności z zakresu innowacyjności w zarządzaniu
  • wzbogacenie kompetencji służących wspieraniu rozwoju zawodowego nauczycieli i pedagogów
  • wyposażenie słuchaczy w praktyczne umiejętności z zakresu współpracy ze środowiskiem lokalnym i otoczeniem szkoły
  • wyposażenie słuchaczy w umiejętności i kompetencje z zakresu działalności lidera, menadżera, przywódcy, zgodnie z potrzebami i wyzwaniami stawianymi przed edukacją XXI wieku

Wykładowcy na kierunku z Organizacji i Zarządzania w Oświacie

Wiesław Czeluściński

pracownik naukowo-dydaktyczny w Uniwersytecie Przyrodniczo-Humanistycznym w Siedlcach z 25 letnim stażem dydaktycznym w wielu różnych jednostkach naukowych i szkołach, w przeszłości nauczyciel i wychowawca. Naukowo zajmuje się problematyką szeroko pojętego bezpieczeństwa, edukacją włączającą, dostępnością w środowisku człowieka, a także innymi zagadnieniami natury ogólnej i technicznej. Wszechstronne zainteresowania naukowe autora wynikają z wielokierunkowego wykształcenia jakie posiada. Autor lub współautor blisko 100 publikacji naukowych z różnych dziedzin, skryptu dla studentów oraz 3 wzorów użytkowych i patentu. Uczestnik wielu konferencji i warsztatów metodologicznych, a także projektów badawczych oraz programów dotyczących innowacji szkolnych, w których pełnił rolę eksperta. Wyróżniony wieloma odznaczeniami w tym: złotym medalem Za Długoletnią Służbę oraz Medalem Komisji Edukacji Narodowej.

Wiesław Czeluściński

Irena Juszczyk

Nauczyciel, pedagog terapeuta, mediator. Obecnie pracuje w Specjalistycznej Poradni Terapeutycznej Dla Dzieci Młodzieży i Ich Rodzin pełniąc funkcję dyrektora. Prowadzi diagnozę i terapię uczniów z dysleksją, dysortografią oraz dysgrafią. Prowadzi diagnozę i terapię uczniów z zaburzeniem przetwarzania słuchowego oraz z problemem koncentracji uwagi metodą Neuroflow oraz Warnkego. Od wielu lat współpracuje z Akademią Nauk Stosowanych – Collegium Balticum, Ośrodkiem Rozwoju Edukacji oraz Ośrodkiem Rozwoju Kompetencji Edukacyjnych. Dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem prowadząc szkolenia i warsztaty głównie dla nauczycieli oraz Przedstawicieli Organów Prowadzących i Nadzorujących.

Irena Juszczyk

Patryk Borowiak

dr hab. nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa, autor kilkudziesięciu publikacji, trzech książek autorskich, jednej współautorskiej, redaktor tomów zbiorowych, pracownik Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Collegium Balticum Akademii Nauk Stosowanych w Szczecinie. Zagadnienia naukowe skupia wokół szeroko pojętej komunikacji. Wykłada na polonistyce, slawistyce, pedagogice i innych pokrewnych kierunkach studiów.

Patryk Borowiak

Tatiana Staroń

Tatiana Staroń, z wykształcenia jestem pedagogiem opiekuńczo-wychowawczym, terapeutą pedagogicznym, mediatorem, coachem i trenerem rozwoju osobistego. Zawodowo pełnię funkcję kanclerza uczelni wyższej, pracuję również jako nauczyciel akademicki. Prowadzę zajęcia ze studentami, warsztaty, laboratoria, jestem merytorykiem w wielu projektach edukacyjno-społecznych Erazmus +. Współtworzę opracowania projektowe – podręczniki, cykle szkoleniowe, programy edukacyjne. Bardzo lubię się uczyć, zdobywać nowe umiejętności – nie ustaję w poszerzaniu swoich umiejętności praktycznych. Jestem absolwentką wielu studiów podyplomowych – między innymi – na kierunkach: MBA, Zarządzania w Oświacie, Coachingu i mentoringu; Doradztwa zawodowego itp., uzyskałam certyfikat Szkoły Mediatorów Sądowych; ukończyłam kursy: Analizy Ról Zespołowych wg. Belblina, kurs Akademii Zarządzania, Trening Menedżerski i wiele innych. Przez kilka lat pełniłam funkcję dyrektora zespołu szkół policealnych.

Tatiana Staroń

cb

Koordynator studiów podyplomowych

Magdalena Woszczynska

cb

CB

CB

Absolwent studiów podyplomowych po zrealizowaniu ww. przedmiotów osiągnie następujące efekty kształcenia:

W zakresie wiedzy:

  • zna psychologiczne uwarunkowania procesu kierowania i zarządzania
  • ma wiedzę z zakresu komunikacji społecznej, w tym komunikacji społecznej w organizacji
  • ma wiedzę dotyczącą roli dyrektora jako lidera, coacha i menadżera
  • zna i rozumie prawo oświatowe
  • zna i rozumie podstawy organizacji, zarządzania i marketingu w oświacie
  • zna i rozumie zasady zarządzania projektami oświatowymi
  • zna i rozumie zasady prowadzenia nadzoru pedagogicznego, w tym jego kontroli i ewaluacji
  • zna i rozumie zasady i procedury administrowania szkołą oraz placówką oświatową
  • ma wiedzę z zakresu BHP w szkole i placówce oświatowej
  • zna i rozumie zasady organizacji i zarządzania finansami oraz majątkiem w szkole i placówce oświatowej
  • ma wiedzę dotyczącą pozyskiwania dla szkoły i placówki oświatowej środków pozabudżetowych, w tym unijnych i międzynarodowych
  • ma wiedzę z zakresu ekonomiki oświaty w zarządzaniu szkołą i placówką oświatową
  • zna i rozumie europejskie standardy edukacyjne
  • ma wiedzę dotyczącą rozwoju zawodowego i edukacji nauczycieli
  • zna i rozumie wybrane zagadnienia dotyczące organizacji procesu dydaktyczno-wychowawczego i opiekuńczego w szkole oraz placówce oświatowej
  • zna i rozumie zasady oceny osiągnięć uczniów oraz elementy pomiaru dydaktycznego
  • zna i rozumie zasady, narzędzia i techniki organizacji oraz zarządzania szkołą i inną placówką oświatową w praktyce
Zapisz się

W zakresie umiejętności:

  • potrafi wykorzystać w praktyce zawodowej wiedzę z zakresu psychologicznych uwarunkowań procesu kierowania i zarządzania
  • potrafi się komunikować zgodnie z zasadami komunikacji społecznej, w tym potrafi się odpowiednio komunikować w organizacji
  • potrafi wykorzystać rozwinięte i wytrenowane kompetencje interpersonalne w pracy kierowniczej i zarządczej
  • potrafi zarządzać kompetencjami zespołu
  • potrafi realizować role lidera, coacha, menadżera
  • potrafi wykorzystać w praktyce zawodowej wiedzę z zakresu prawa oświatowego
  • potrafi wykorzystać w praktyce zawodowej wiedzę z zakresu prawa pracy w szkole
  • potrafi wykorzystać w praktyce zawodowej wiedzę z zakresu administracji w oświacie
  • potrafi wykorzystać w praktyce zawodowej wiedzę z zakresu organizacji, zarządzania i marketingu w oświacie
  • potrafi zarządzać opracowywaniem i realizacją projektów oświatowych
  • potrafi sprawować nadzór pedagogiczny, w tym prowadzić kontrolę i ewaluację z tym związane
  • potrafi wykorzystać w praktyce zawodowej wiedzę z zakresu administrowania szkołą i placówką oświatową
  • potrafi wykorzystać w praktyce zawodowej wiedzę z zakresu bhp w szkole i placówce oświatowej
  • potrafi organizować i zarządzać finansami oraz majątkiem w szkole i placówce oświatowej
  • potrafi pozyskiwać na rzecz szkoły i placówki oświatowej środki pozabudżetowe, w tym środki unijne i międzynarodowe
  • wykorzystać w praktyce zawodowej wiedzę z zakresu ekonomiki oświaty w zarządzaniu szkołą i placówką oświatową
  • potrafi wykorzystać w praktyce zawodowej wiedzę z zakresu europejskich standardów edukacyjnych i zarządzać szkołą i placówką oświatową oraz jej systemem edukacji zgodnie z tymi standardami
  • potrafi inicjować, wspierać i promować rozwój zawodowy i edukację nauczycieli ze swojej placówki
  • potrafi wykorzystać w praktyce zawodowej wiedzę z zakresu organizacji procesu dydaktyczno-wychowawczego i opiekuńczego w szkole
  • potrafi swoimi działaniami pokazywać wzory właściwego realizowania procesu dydaktyczno-wychowawczego i opiekuńczego w swojej placówce
  • potrafi wykorzystać w praktyce zawodowej wiedzę z zakresu oceny osiągnięć uczniów i z zakresu pomiaru dydaktycznego
  • potrafi wykorzystać zasady, narzędzia i techniki organizacji oraz zarządzania szkołą i inną placówką oświatową w praktyce
  • potrafi zarządzać szkołą i placówką oświatową w sposób pozwalający się tej instytucji rozwijać oraz realizować zadania dydaktyczne i wychowawcze. Potrafi też zarządzać sytuacjami kryzysowymi w szkole i placówce oświatowej i rozwiązywać je w sposób możliwie najlepszy dla uczniów, nauczycieli i placówki
Zapisz się

W zakresie kompetencji społecznych:

  • jest świadom wagi odpowiedniego organizowania działań w szkole i placówce oświaty oraz zarządzania funkcjonowaniem, rozwojem i planami szkoły i placówki oświaty
  • jest przygotowany do pracy samodzielnej i w grupie, z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi, w tym z innymi nauczycielami, pedagogami i ekspertami z zakresu szkolnictwa i innych dziedzin z tym związanych
  • jest świadom konieczności etycznego zachowania wobec wychowanków oraz współpracowników
  • jest przygotowany do realizowania koncepcji uczenia się przez całe życie
  • jest uwrażliwiony na nieustanne przemiany zachodzące w społeczeństwie, kulturze i edukacji, jest też przygotowany na odpowiednie reagowanie na te przemiany, nowe potrzeby i wyzwania w swojej kierowniczej pracy jako osoba odpowiedzialna za organizację i zarządzanie w oświacie
Zapisz się

Szczegóły dotyczące studiów

Program studiów – Organizacja i Zarządzanie w Oświacie

  • Psychologiczne uwarunkowania procesu kierowania i zarządzania
  • Komunikacja społeczna w organizacji
  • Trening kompetencji interpersonalnych
  • Zarządzanie kompetencjami zespołu
  • Dyrektor jako lider, coach i menedżer
  • Prawo oświatowe
  • Prawo pracy w szkole
  • Wybrane zagadnienia z zakresu administracji w oświacie
  • Podstawy organizacji, zarządzania i marketingu w oświacie
  • Zarządzanie projektem oświatowym
  • Nadzór pedagogiczny – ewaluacja, kontrola
  • Administrowanie szkołą i placówką oświatową
  • BHP w szkole i placówce oświatowej
  • Zarządzanie finansami oraz majątkiem w szkole i placówce oświatowej
  • Pozyskiwanie środków pozabudżetowych, unijnych i międzynarodowych
  • Ekonomika oświaty w zarządzaniu szkołą i placówką oświatową
  • Organizacja i zarządzanie majątkiem szkoły i placówki oświatowej
  • Europejskie standardy edukacyjne
  • Rozwój zawodowy i edukacja nauczycieli
  • Wybrane zagadnienia z zakresu organizacji procesu dydaktyczno-wychowawczego i opiekuńczego w szkole
  • Ocena osiągnięć uczniów z elementami pomiaru dydaktycznego
  • Przygotowanie do egzaminu dyplomowego
  • Praktyki (w placówkach oświatowych)

CZAS TRWANIA STUDIÓW:
• studia podyplomowe, 2 semestry – 330 h
• liczba godzin praktyki – 60 h

Zapisz się

Wymagania

WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE:

  • złożenie karty zgłoszeniowej (do pobrania ze strony www.cb.szczecin.pl)
  • złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów wyższych (potwierdzona z przedłożonym dokumentem)
  • dowód osobisty do wglądu
Zapisz się

Świadectwo

Absolwenci otrzymują, zgodnie ze wzorem ministerialnym, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Collegium Balticum – Akademii Nauk Stosowanych na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.

Zapisz się

Dokumenty do pobrania

  • Karta zgłoszenia
  • Ankieta rekrutacyjna

POBIERZ

Zapisz się

Kilka słów o kierunku Organizacja i Zarządzanie w Oświacie

Zarządzanie Oświatą

To innowacyjny kierunek, który stanowi odpowiedź na wyzwania, jakie stoją przed współczesnym systemem edukacji w Polsce. Przygotowanie pedagogiczne nauczycieli, którzy obejmują stanowiska kierownicze, to często za mało, jeśli chodzi o skuteczne zarządzanie oświatą – studia podyplomowe z tego zakresu skutecznie uzupełniają kwalifikacje słuchacza.

Program kierunku spełnia wymagania określone w Rozporządzeniu MEN z dnia 11 sierpnia 2011 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznych instytucjach. Tym samym zarządzanie oświatą to oferta dedykowana absolwentom studiów pierwszego i drugiego stopnia, którzy zamierzają podjąć pracę w takim charakterze, ale również do nauczycieli czy szkoleniowców związanych z edukacją.

Zapisz się

Czego uczy kierunek organizacja i zarządzanie oświatą?

Skuteczne kierowanie instytucjami wymaga interdyscyplinarnej wiedzy. W programie uwzględniono więc psychologię, prawo, marketing, a także zarządzanie zasobami ludzkimi oraz finansami. Studia podyplomowe zarządzanie oświatą wyposażają w umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej, realizacji projektów, pracy w zespole i wspierania pracowników w rozwoju zawodowym.

Absolwent wykorzysta swoje kompetencje we wszelkiego rodzaju szkołach, placówkach opiekuńczo-wychowawczych, ale również centrach kształcenia, ośrodkach doskonalenia nauczycieli, organach nadzorujących. Kierunek organizacja i zarządzanie oświatą rozwija zdolności przywódcze, umiejętność współpracy ze środowiskiem lokalnym, wiedzę z zakresu podstaw prawnych działania oświaty, a także zdobywania środków pozabudżetowych oraz efektywnego ich wykorzystania.

Zapisz się

Ile trwają studia podyplomowe: zarządzanie oświatą?

Ponieważ oferta skierowana jest do osób aktywnych zawodowo, została przygotowana tak, aby jak najwięcej osób mogło z niej skorzystać. Całe studia obejmują dwa semestry, czyli łącznie 330 godzin zajęć, w tym 60 godzin praktyk. Studia podyplomowe zarządzanie oświatą kończą się egzaminem, a ich uczestnicy nie są zobowiązani do napisania czy obrony pracy dyplomowej, dzięki czemu studia nie jest tak wymagający jak studia wyższe.

Mimo niewielkiego nakładu czasowego, zajęcia obejmują wszystkie zagadnienia kluczowe do podniesienia kompetencji osób na stanowiskach kierowniczych. Zarządzanie w oświacie to aspekt, który przez lata był traktowany po macoszemu, lecz wraz z podniesieniem świadomości nauczycieli wzrasta również poziom edukacji w naszym kraju.

Zapisz się

Czy zarządzanie oświatą przygotowuje do sprawowania funkcji kierowniczych?

W ofercie Collegium Balticum, studia zarządzanie oświatą odbywają się stacjonarnie. W procesie zarządzania w oświacie kluczową rolę odgrywają liderzy, którzy potrafią stworzyć wizję i strategię rozwoju instytucji. Zrozumienie potrzeb uczniów oraz społeczności lokalnych powinno stanowić fundament podejmowanych decyzji.

Są to studia, który kompleksowo przygotowuje do objęcia stanowiska kierowniczego. Wybierz studia podyplomowe zarządzanie w oświacie i wynieś swoją instytucję na nowy poziom.

Polecamy studia z Akademii Lidera PLUS, które są kontynuacją studiów – Organizacja i Zarządzanie w Oświacie.

Zapisz się

Program studiów podyplomowych Zarządzanie Oświatą opracowano zgodnie z wytycznymi zawartymi w Ustawie z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2018, poz. 1668), w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 r. w sprawie studiów (Dz.U. 2018, poz. 1861 z późn. zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz.U. 2017, poz. 1597).

Skip to content