16/04/2020

Mam szczęście pracować z wspaniałym Zespołem Ludzi bardzo zaangażowanych i świadomych powagi chwili i potrzeb indywidualnego Studenta. Wspólnie podjęliśmy wszelkie możliwe starania, by kontakt ze słuchaczami w tym trudnym okresie kwarantanny był możliwie jak najlepszy i najbardziej dla Nich przyjazny. Mija drugi tydzień, ale widzę i śmiało mogę powiedzieć, że udało się nam – na miarę naszych możliwości i krótkiego czasu – podjąć skuteczne działania.

Kochani Nauczyciele, Drogie Koleżanki i Koledzy, 

widzę i czuję – jako osoba zarządzająca Uczelnią, ale również jako nauczyciel akademicki – jak znacząco w obecnej chwili zmienił się etos naszej pracy. Nasza misja i to, co leży u podstaw naszego zawodu, czyli bezpośredni kontakt z drugim Człowiekiem został znacząco zubożony. Zubożony w tym sensie, że zostaliśmy pozbawieni naszego naturalnego środowiska, metod przekazywania wiedzy w sposób bezpośredni, metod opartych na ćwiczeniach, warsztatach, rozmowach, dyskusjach, czyli wspólnej praktycznej pracy i rozwiązywania większych i mniejszych problemów dydaktycznych. Może się wydawać, że trudno nam będzie w sposób niebezpośredni zachować dobre kontakty z naszymi Uczniami, ich Rodzicami, czy Studentami i Słuchaczami i osiągać zmierzone efekty nauczania i wychowania.

Mam szczęście pracować z wspaniałym Zespołem Ludzi bardzo zaangażowanych i świadomych powagi chwili i potrzeb indywidualnego Studenta. Wspólnie podjęliśmy wszelkie możliwe starania, by kontakt ze słuchaczami w tym trudnym okresie kwarantanny był możliwie jak najlepszy i najbardziej dla Nich przyjazny. Mija drugi tydzień, ale widzę i śmiało mogę powiedzieć, że udało się nam – na miarę naszych możliwości i krótkiego czasu – podjąć skuteczne działania.

Nasza praca w nowych warunkach narzuconych przez epidemię jest podobna. Zadajemy sobie podobne pytania. Jak najlepiej przygotować ciekawe i praktyczne ćwiczenia i zajęcia? Jak wbudzić zainteresowanie uczniów, nie mając z nimi bezpośredniego kontaktu? W jaki sposób przygotować materiały dla uczniów i studentów, aby były zrozumiałe i dostosowane do ich poziomu wiedzy i potrzeb? Jakie zadania im wyznaczyć, aby nie znudzić, ale wzbudzić ciekawość i potrzebę własnych poszukiwań? W końcu, jak doprowadzić do rzeczywistego dialogu, wsparcia i rozwoju dzięki wykorzystaniu komunikacji e-learningowej?

Czas, w którym dziś jesteśmy, pokazuje, jak ważna jest ciągłość naszej pracy nauczycielskiej: od przedszkola do ukończenia studiów. Dlatego musimy być otwarci na wymianę doświadczeń i wzajemne wspieranie się.

Jako przedstawicielka Uczelni, która od 20 lat kształci i wspiera nauczycieli, pedagogów i wychowawców pragnę z całego serca wyrazić szacunek dla Waszej pracy i oddania.

Chciałabym zaprosić Państwa do wspólnej dyskusji na temat najlepszych sposobów zdalnej komunikacji z Uczniem, Rodzicem, Studentem, Współpracownikiem.

Serdecznie zapraszam Dyrektorów i Grona Pedagogiczne Przedszkoli, Szkół wszystkich szczebli i Ośrodków Pedagogicznych i Wychowawczych. Napiszcie, jakie formy sposobu kontaktu są według Was najskuteczniejsze i przynoszą zamierzone efekt edukacyjne i wychowawcze. Po okresie kwarantanny zaprosimy Państwa na pierwsze spotkanie Uczelnianej Rady Programowej poświęconej zdalnemu nauczaniu. Uważamy, że istnieje konieczność wypracowania i opisania skutecznych form nauczania „na odległość”, zbudowania schematów pracy na czas kryzysu i nie tylko. Świat się przecież zmienia, a naszą rolą jest przygotowanie każdego młodego człowieka do tych zmian.

Zapraszam do współpracy, nasi eksperci są do Państwa dyspozycji pod adresem (ekspert@cb.cb.szczecin.pl)

Zachęcamy do śledzenia naszej strony, Już niebawem przedstawimy bezpłatne webinary z radami i wskazówkami na temat zdalnego kształcenia.


O AUTORZE:

mgr Tatiana Staroń

Kanclerz
Szczecińskiej Szkoły Wyższej
Collegium Balticum

Biografia

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz również
Skip to content